måndag 29 september 2008

Snåla Jävlar

Jag förstår egentligen inte varför, varför har Aftonbladet.se denna "plus"funktion? Så man ska behöva betala för att läsa flertalet intressanta artiklar?
Sidan är ju redan som det är fullproppad med mer reklam än vad som borde vara hälsosamt, räcker det inte med det?
Dagens I-landsprobelm kanske. Men jag tycker att det är lite onödigt...


Jakten på bil fortgår... har sett några intressanta, men om någon vet av en fräsch bil under 40 000 som är till salu så är tips välkomna!

På jobbfronten har det inte hänt så mycket, söker fortfarande...
Fick i onsdags ett telefonsamtal från kommunen som gav mig ett vikariat 1-28 okt. som SO-lärare på en högstadieskola i stan, detta blev jag ju givetvis överlycklig över och började genast längta... men dagen efter ringer det från kommunen igen och säger att dom råkat dubbleboka det vik:et, och att jag då istället skulle få vara på ett fritids. Det är ju kul det med, men jag vill ju helst jobba med det jag är utbildad till (som alla andra).
I helgen som gick har jag dessutom jobbat på efyran, nattpass... från 20.00 på lördagkväll till söndag morgon 08.00... det gick rätt bra, fastän man inte är van. Våran (vi var två som jobbade) uppgift var att servera mat till de som jobbade på dreamhack och så, se till att det inte hände nått. Men det var himla lungt, vi höll oss rätt syselsatta, men fram mot femtiden var det lite svårt att hålla ögonen öppna, men det gick!

Untill next time...

Inga kommentarer: