måndag 20 oktober 2008

Rain keeps falling...

Mysigt med regndroppar mot fönsterrutorna när höstmörkret kryper nära... förutsatt att du är inomhus, i värmen.

Är nu trött på att alltid vara trött... ska försöka vila denna vecka och se om jag blir bättre. Har bara så innerligt svårt att koppla av! Känslan av att det alltid finns något att göra kryper under skinnet på mig.

Har nu äntligen köpt bil, eller ja, den står på min karl, men meningen är väl att vi ska betala av lånen tillsammans och kostnaderna som onekligen kommer att komma. Men, en frihet som nog är väl värd pengarna känns det som.

...

Maria, love... var är du? Miss you...

...

Höstmörker... detta är min absoluta favoritårstid, i vanliga fall... Men, sommaren var allt för kort och solfattig i år känns det som...
Fast, jag myser när vinden viner runt knutarna och ibland tar med färgglada löv på virvlande åkturer. När regnet hänger i luften och skog och mark i sina förberedelser för vintervilan doftar så levande gott. Äntligen ser man stjärnorna på den mörka himlen igen, och månen tycks lysa klarare än tidigare... vackra, vackra värld...

//In a tiny spaceship with four legs, a pillow and some sheets...

Inga kommentarer: