torsdag 5 februari 2009

Nya toastolen!

Jepp! I veckan hade vi fått en lapp i brevlådan. Och idag så hände det, äntligen!! Vi har nu en ny toastol i lägenheten. Välkommen att prova!

Har kommit tillbaka och jobbar februari ut nu på skolan jag var på just innan jul. Detta fyra dagar i veckan, vilket är väldigt kul! Som skönt att komma till bekanta trakter så att säga, dessutom så får jag ha SO, pröva vingarna lite. Sen, fredagarna får jag fortsätta att vara gympalärare på skolan jag varit på efter jul. Det uppskattas som bara den, där trivs jag som fisken i vattnet!

Och nu till dagens väder. Vad hände?
Hua, kallt och snöstormigt värre... Inte kul att färdas hela tre mil efter tungt trafikerad väg för att ta sig till jobbet på morgonkvisten, inte roligt att köra hem samma väg sen heller.
Svärmor kom faktiskt ut och ropade åt mig att köra försiktigt, då hon sett mig gå till bilen efter jobbet. Sen ringde hon även upp, då jag kommit hem för att kolla att jag var i tryggt förvar. Hon är för mysig! Världens bästa svärmor, helt klart!

Hade förresten nog flunsan i förra veckan, var helt död ons-sön. Gav mig på att jobba måndag och tisdag, men det var nog inte helt smart. Så onsdag var jag återigen hemma och sängliggandes. Men idag känner jag mig frisk!

Var även på efyran här om kvällen och lyssnade på kusin Adams band. Reach Above heter dom och lyssna på dom här: http://www.myspace.com/reachabove1 (göra lite reklam!)
Väldigt duktiga, så jag rekomenderar verkligen att fara och se dem om tillfälle ges!

Fick förresten även sms av våra grannar, eller ja, ex-grannar, om att kanske äta middag hos dem nästkommande helg. Vilket lät trevligt tycker vi! Får bara se hur det passar in med Johans födelsedagsfirande.

Oj, jag ska inte heller glömma att skriva att jag ju var och fikade med barndomskompisen Maria här om dagen på Ainas. Gud så trevligt det var och vad trött röst jag hade sen ;) Blev väldigt mycket prat. Kul att vi som har samma intressen nu även, hon läser ju till lärare också. Så det blev mycket jobb-prat, då hon snart är klar. Hon ska bara få ut bäbisen ur magen först! Typ fyra veckor kvar... spännande!

Hoppas att hinna träffa Christoffer nu i helgen, om han kommer hem! Hoppas på det, då han har lite grejjer åt mig! Längtar!

Nej, kanske se om man ska läsa ut den där boken ikväll eller. För att börja på den andra som jag lånade från skolan idag, som jag tänkt ha i en av mina klasser...
Idag känner jag mig tillfreds med mycket. Hoppas det håller i sig. Låt ljuset vara. Hålla mörkret stånget.

Untill next time...

Inga kommentarer: