torsdag 12 februari 2009

Vinterkyla och knarrande snö...

Fredagen nalkas... Skönt!
Och äntligen riktig vinter...

Har haft en hektisk vecka denna vecka. Bakat, fixat och trixat med det mesta.
Igår, Johans födelsedag!
Hoppas att han tyckte om någon av presenterna jag gav honom i alla fall... ovanligt svårt i år. Var kanske även ovanligt stressad nu... Men tröjan går bort, ska bytas! Men den var jag så osäker på, så jag misstänkte nästan det.
Efter en väldigt lång onsdag på jobb och jakt på stan, så kom jag hem. Trött, slut och sliten. Men det var bara att fortsätta med städ och stök. Var ju kalas på gång... men, vad hände!?
Sjukdom och annat gjorde så att vi endast hade två gäster. Lena och Jocke. Dom är som roliga och tokiga. (Vinkar glatt till Lena på andra sidan skärmen!!!)
Kanske var tur att det bara var de som kom, då Lenas och min smått morbida humor började krypa fram i takt med sockerintaget! ;)
Men, det blev ju givetvis över en hel del fikabröd, så kanske blir ett nytt försök till kalas senare. Då Anna orkar och Nina inte kräks. Patrik inte behöver jobba över och Mange inte jobbar kväll... :)

Skönt att slippa färdas hela långa vägen imorgon. Jobbar i stan. Skönt att komma tillbaka till den skolan, trivas! Går som även mer och mer som på räls nu även på det långa vik:et. Känns bra det med!

Även middag med svärfars imorgon. Det ser jag fram emot! Tror att det kommer att bli supermysigt. De ska fira sin nu mera 29-årige son. Får se var det blir att äta, har inte hört något om det ännu. En surprise blir det nog!

Känner mig lite trött i ögat nu... så det vankas sängdax...

Nattinatt...

Inga kommentarer: