söndag 14 november 2010

Farsdag

En toppenhelg har det i sanning varit!
Det har varit så härligt. Snön ligger nu vit och vacker. Julstämningen börjar faktiskt smyga sig på...

Först riktigt fredagsmys med lyxmiddag på hemmaplan och på tu man hand... sen blev det lite skräckis även, en film som jag tyckte var rätt så spännande...
Lördagen spenderade vi först med en prommis och jag hade även med kameran. Har dock inte laddat in några bilder i datorn ännu.
Sen gick vi iväg till Lena och Jocke för att äta en riktigt gooood middag... älg stod på menyn. Grillad älg dessutom... och så var det entrecote...
Jag har nog aldrig ätit något så gott!
God mat, gott vin och superbäst sällskap... vad kan man mer begära?

Idag är det söndag, farsdag...
Traditionsenligt har vi varit först en vända till farfars och sedan tjuvstart på julbord hemma hos morfars!
Men var lugna, det är inte ett "riktigt" julbord... det saknas bland annat rödbetssallad, julskinka, lax och sill... med mera, med mera... Fast det finns prinskorv, köttbullar, äggstanning och annat...
Supermysigt att spendera eftermiddagen/aftonen med hela släkten! Det var bara Fanny vi saknade.

Och nu blir det att ta det lite lugnt och samla krafter för en ny arbetsvecka :)
Har hållit mig frisk alla dagar utom måndag förra veckan i alla fall och nu, banne mig så ska jag inte ha några fler sjukdagar innan jul!!

vinkevink...

Inga kommentarer: