torsdag 13 maj 2010

höst eller vår?

Kortvecka i veckan. Det gillar vi!
Jobbade måndag i Bure, skulle jobba tisdag med, men vände om hem efter första lektionen då jag trodde att jag skulle få magsjuka... Jag började må så fruktansvärt illa... Men, det visade sig vara början på ett migränanfall. Som "tur" var... botades rätt snabbt med några piller...
Sen var det jobb igår på fritidsgården, gårdsavslutning igår kväll. En riktigt jätterolig kväll att jobba, men samtidigt lite vemodigt... eftersom det var sista gången, där...
I och för sig blir det ju lite mer jobb där, innan och under sommaren, men inte inne i gården något mer. Världens bästa jobb, har man då!
Men, i alla fall! Skönt att jag hann ta en promenad på dagen i alla fall... innan jobbet.

Idag styrde vi kosan till grå.
Jag har hjälpt till det jag kunnat med att städa ur nedervåningen på boa, hade inte så jättemycket grejer där. Men blev att kasta lite och sortera ut lite som ska till myrorna. Sparade lite grejer även, men det blev typ en halv bananlåda!
Ska ta övervåningen där en annan dag.

Johan har varit duktig och påtat på med bilen även. Den kommer att bli så fin, så!

Snart blir det mat. Grillat.
Smaskens.
Men det är kanske inte det allra bästa vädret att grilla just för tillfället.
Efter all blåst som höll till här hemma i byn, så dök det upp regnmoln - med REGN!
Känns som lite höstigt och phustigt idag (använde "phustigt" när jag var liten och var inne i nalle puh)

Så nu känns det som tillfälle att lägga ut denna bild som jag tog halvsent en dag i förra helgen, från våran balkong.
Au naturelle...



Tycker våra grannar har stans finaste bakgård, med detta magiska träd och den sagolika lyktan hängandes där i mitten... således har vi ju även en hyfsat bra utsikt från balkongen!


Annars då?
Jo, nu jävlar!!!
Börjar bli rätt less på hur vissa kan sprida lögner och skitsnack som en dyngspridare på högvarv. Ska det vara så svårt, att hålla tungan rätt i mun och sluta fara med osanning.
Fast, jag kanske använder för långa och svåra ord, så vederbörande inte förstår innebörden i föregående meningar...
Well... så småning om så ska det väl bli lite ordning och reda... Då allt är återställt.

Nu ska man kanske gå ner och hjälpa mor min och stöka i köket!

Förresten, ska jag fara och få snusa på en väldigt färsk liten bebis imorrn även!! Länktar!!
Och på tal om bebisar... så hörde jag, fast jag kanske skrev det förut? I alla fall fick dom tillökning i Skelleftehamn, hos Johans mormor och morfar förra helgen... De rådjur de håller på gården, en mamma rådjur fick för sig att föda tre små kid i, vad jag förstår, utkanten av gräsmattan. Snacka om hemtama rådjur!!
Ska fara dit snart tror jag och spana. De går ju runt huset, så att ta med kameran är ju självklart!

Nej. NU går jag ner...
See you later...

Inga kommentarer: