fredag 28 maj 2010

sleepwalker

OJ!
Förlåt...

Det är jääääättelänge sen jag uppdaterade. Känns det som i alla fall.

Nu är då verkligen sommaren här.
(även om idag - och dagarna denna vecka verkar vilja bevisa motsatsen)

Hur står det till med mig då?
Jo, tack.
Klagar absolut inte på något, en dag som denna.

Har skapligt med jobb nu, fram till skolavslutningen för grundskolan (som är ovanligt sent i år). Sen verkar det bli några veckor LJUV och EFTERLÄNGTAD ledighet för min del... innan sommarkneget tar vid. Har pluggat/jobbat/pluggat non-stop sen typ 8:an eller nå sånt... eller kanske inte så länge. 9:an?
Well. Hur som haver, är det en evighet sedan jag var ledig på något vis nu...

Upptäckte nyss att jag SJÄLVKLART jobbar trästock-helgen... eller ja, veckan. Det drar ju i gång redan torsdag... hoppas det tajmar bättre i år med band man vill se.

Och jo, apropå min rubrik.
Jag lever ju tillsammans med min sömngångare.
I morse var jag då tvungen att skratta. Då jag skulle bädda sängen.
På golvet, på min käre sambos sida av sängen, hittade jag hans nattduksbordslampa. Han hade ställt den på golvet, tagit av skärmen och dragit ur kontakten.
Att jag inte vaknade...
Men, jag börjar väl vara så van.
Det är så ofta han gör och säger så mycket i sömnen...
Ibland roas man, ibland när man är trött är det inte alltid lika välkommet.

Har varit halvduktig på att nyttja min kamera nu sista tiden. Tänker att jag skulle ha lagt upp kort här, som visar vad jag haft för mig... meeen... då är jag sämre på att blogga då...
Och på tal om kamera, ser att bilden jag la upp här i förra inlägget ser bluddrig ut, men om man klickar på den och sedan kollar förstoringen blir det bättre!

Haft en skön och rätt så ledig dag idag och umgåtts med Cecc på stan. Det var hur kul som helst, allt för länge sen sist kände jag.
Sen, har min lilla söta kusin varit hit ikväll och blev sminkad. Det är så kul att hon kommer hit och ber mig om det!

Nu ska jag nog se om jag kan bädda av sängen... har en trött älskling i soffan...

Vinkevink

2 kommentarer:

Lillasyster sa...

Hahaha!! OaBoa är så rolig!!! ;D

Victoria sa...

Hej :D
Jag är tillbaka i Skell rätt snart. Jag börjar jobba den 9:e juni. Förmodligen blir det den 8:e jag kommer hem :) Hur jag ska kunna få med alla saker jag vill ha med mig är en stor gåta!

Hoppas banden på trästock passar med ditt jobb. Jag jobbar lördagen så jag håller tummarna att alla bra band är på torsdagen och fredagen :)