lördag 27 december 2008

God Fortsättning...

Julaftonen var den bästa av julaftnar! Det var självklart hur mysigt som helst hos morfars, precis som det ska. Kollade på Kalle med Linus, julmaten var den bästa i år och tomten tyckte tydligen att jag skött mig!

Många, många fina presenter blev det. Både åt mig och mina kära och nära.
Tusen och tusen tack alla...

Så skönt det var att vara hemma i grå, skrota runt å mysa med mammsen å pappsen. Blir inte så ofta längre. Längtar tillbaka, ska se till att ta mig tid någon dag. Så vi kan ta och fara ut i naturen även.

Igår blev det ske-hamn där stämningen var på topp och mysfaktorn hög! Fick även julklappar där, både jag och karln.

Idag har vi varit till Nyholm, där är det så fint! Jag gillar den byn, den andas idyll.
Det var meningen att vi skulle fara och sova över hos svärfars sen, men det blev inte så. Istället åkte vi in rätt tidigt till stan för att hälsa på hos Mange och Nina, där det vankades Hockey.
Övernattningen hos svärfars blir nog senare under denna julledighet.

Och, har försökt få tag på en vän nu, de senaste dagarna. Kommer inte fram.
Jag hoppas att inget har hänt och att du mår bra.
Vi hörs snart, jättesnart gumman. Blir allt lite orolig!!

*

Vi går nu mot ljusare tider... men jag känner inte av det, inte alls.
Rastlöshet. Omslutande mörker.
Iskalla vindpustar och feberheta yrtankar.
Djupa dalar, tillsynes bottenlösa...

//Sleepless in NightmareLand

Inga kommentarer: