måndag 29 december 2008

mellandags-update

Gårdagen spenderades dels på stan, där jag gjorde några inköp faktiskt! Men sprang även på en hel del trevligt folk. Både gamla men även nya bekantskaper och självklart en eller annan släkting.
Mot kvällningen bar det av till Lena för min del. Det var hur mysigt som helst, dom har fått till värsta julstämningen hemma och har en jättefin gran även!
Jocke kom hem där närmare midnatt, försökte först skrämma oss genom att kasta in nyckelknippan i rummet. Men vi hade redan hört honom i hallen, då han kom in. Sedan försökte han skrämma oss med "Vill ni höra nått förjävligt, jag tror jag åkt på vinterkräksjukan, har spytt hela vägen hem". Men han hade ett sånt flin och glittrade med ögonen att vi inte ens lite gick på det. Han är som roligt, han. Grattis Lena till en superbra karl!
Min karl gjorde stan osäker samma kväll, var ute på krogen och svirade. Verkade ha haft väldigt trevligt, tursamt nog. Då kanske han inte är så svårflirtad nästa gång det vankas utgång! ;)

Idag, har jag återigen fått provköra Markus bil... av årsmodell 2009! Vilket jag tycker är lite roligt! Dessutom är den väldigt rolig att köra, men bara liiiiite svårt att hålla hastighetsgränsen... Önskar att det var e4an man kört efter eller varför inte autobahn och inte klockarbergsvägen!
Markus spenderade för övrigt mestadels av dagen hos oss, hälften av tiden sovandes på våran soffa. Han är som rolig han!

Har även idag kollat in min fina och uppskattade julklapp som jag fick av Lena igår. Nämligen första säsongen av Dexter! Mycket bra!
Filat lite på mitt personliga brev också, ska skicka in och söka ett jobb imorgon. Så nu hoppas jag att jag fått med allt som ska leda fram till det jobb jag nu har siktet inställt mot!

Även om det gått just så pass en vecka utan jobb börjar det kännas lite rastlöst nu, kanske för att det är lite ovisst. Förmodligen får jag nog jobba mycket i poolen även i fortsättningen. Men skulle vara skönt med lite stabilitet.


Nej, nu vankas läggdax och lypsyl tror jag bestämt!

Inga kommentarer: