söndag 21 december 2008

Midvintersolstånd

Fjärde advent... och alla ljus är tända.

Hade lite fest igår med grannarna + grannes kusin. Vi satt här hos oss och myste för att sedan gå ut på nya stället. Men just som vi skulle gå ut började jag må riktigt räv och fick sedan även en dundrande huvudvärk, som fortfarande håller i sig. Så det blev att stanna hemma för min del. Tråkigt då vi peppat för detta i någon vecka nu.

*

Har inte fått någon av jobben jag sökt, vilket ändå var rätt så väntat.
Men, man håller sig ju flytande ändå. Har vikarierat på diverse dagis, fritids, skolor och så vidare samt jobbat timmar på fritidsgårdar. Detta då man varit frisk vill säga.

Saknar redan mitt vik. på skolan jag varit på under en månads tid. Så underbart och tacksamt, men ändå slitsamt det var. Har sett en liknande tjänst ute på platsbanken som jag givetvis ska söka.
Måndag har jag ju jobb... men sen vet jag inget mer alls... Vad som händer efter nyår är en gåta...

*

Har dragits med dåliga nätter och huvudvärk/migrän ett bra tag nu.
Var så nöjd då hostan gav med sig och jag äntligen kunde sova hela nätter. Men, det höll ju bara i sig ett litet, litet tag...

*

Karln är och spelar hockey med några polare som äntligen kommit upp för julledigheten nu, har man tur så får man träffa dem sen.
Sedan är det tänkt att det ska bära av mot Boliden och Julens Sånger, få se. Hoppas att huvudvärken ger med sig.

Tråkigt att inte kunna njuta av den strålande solen och den gnistrande snön en dag som denna...

... and now... darkness...

1 kommentar:

Anonym sa...

tack tack, jag hade verklien lagt ner jättemycket tid på mitt andra pepparkakshus som jag har gjort i år. Men de är väl så att jag lär mig av mina misstag som jag gör. Jag är rätt nöjd själv också även om jag glömde att göra fönster på gavlarna.
Ha en trevlig jul gumman och tack för julkortet. Ta och hälsa Johan också. Vi kanske får tid att ses nått under julledigheten vad tror du om det?
Kram