söndag 12 april 2009

Glad Påsk...

Hoppas att alla har haft en lika trevlig påsk som jag har haft i år...

Det känns som om man hunnit med mer än vanligt.
Kanske för att vi for iväg redan torsdagkväll, då jag ändå hade slutat relativt tidigt och hunnit gå på stan med Lena en sväng (och även sprungit på Jonas och hans Emma då de kommit upp på påskledigt).
Sen bar det av till gråis där vi fick titta på/hjälpa till när en gigantisk tavla skulle hängas upp i trappan. Det blev även mat och gemyt, kortspel och trevligheter då även syrran var hemma och hennes boyfriend var med!
Fredag lallade vi på lite och sedan körde vi vidare till Strömfors där det vankades släktmiddag hemma hos svärfars. Alla Johans kusiner på pappas sida var med, det var så mysigt och trevligt och det serverades en mycket god påskbuffe (och ja syrran, vi åt lite lamm även!).
Men det blev inte någon långvarig visit, då vi skulle få långväga främmande på kvällen.
Andreas, a.k.a. Grufven var på semester från jobbet i Oslo och kom då upp till Skell för att hälsa på oss, bland annat. Så det blev en väldigt, väldigt trevlig och mysig kväll med mycket prat och minnen och planer. Så fruktansvärt roligt det var!!
Lördagen sprang vi ner för att göra några ärenden på stan och sedan skynda hem för att fixa och trixa och dona inför kvällens middagsgäster från stora staden Stockholm. Jonas och Emma kom på besök, det blev en ytterst trevlig lördagskväll med spel i goda vänners lag...
Kul att vi hunnit umgås så mycket med dem på så kort tid, då vi var i sthlm för inte allt för länge sedan!
Idag så startade vi seg och sedan körde vi till Klutmark och hälsade på hemma hos morfars där vi även blev bjudna på våfflor. Inte illa.
Nu känner man sig lite mör i kroppen och så... så får se om det bara blir en lugn hemmakväll ikväll eller? Det är ju röd dag imorgon även, vilket innebär sovmorgon om så behövs...

Veckan som kommer blir nog även den trevlig, då Camilla är hemma från Bollnäs så ska vi träffas.

Hoppas att jag ska få möjlighet att träffa Maria snart, tänker på dig så otroligt mycket och längtar faktiskt efter dig.
Har även tänkt att jag ska hinna besöka den andra Marian i veckan, den Maria som blivit mamma för inte allt för länge sedan... till en liten Signe!

Önskar även kusin lycka till och att väntan där inte ska behöva sträcka sig så länge till!

Ser också att Liv står som dagens namnsdagsbarn och skickar ett grattis till våran ex-granne, lillan!

Nej, beslut nu... prommis eller soffan?
Men det första utesluter inte det andra...

C U L8TR

3 kommentarer:

OaBoa sa...

Jag kan ej glömma,
den första gång jag såg dig.
Du blev blomman
och solen i mitt liv.
Jag minns våra stunder tillsammans
jag minns dig min underbara blomma
dig för alltid
jag ska dig älska
min för evigt du är
min underbara blomma.

Victoria sa...

Hej hej :) Det blir nog jobb på städet i sommar ändå :) Fast jag har bett om att bara jobba första perioden så får hoppas att det går. Så vi kanske ses där i sommar!?

Lillasyster sa...

Ajajaj.. Inte äta stackars lammet...
Ni ska inte komma i veckan och mysa i solen?! Visst är ni också lediga?