onsdag 22 april 2009

Material world...

O ja, jag känner mig som en sann materialist just nu. Är så sugen på att köpa lite nya möbler och grejer, men då får jag även separationsångest då jag tänker på att skiljas från våra invanda och ändå trevliga och funktionsdugliga saker. Dessutom är ju ekonomin den styrande faktorn. Hua. Men vi kan ju låtsas att det beror på oviljan att göra mig av med mina gamla grejer.

Men... en ny säng känns inte långt borta... och det blir min drömsäng!!

Haft migrän nu i två dagar, inte roligt... tur att man ändå inte haft nått jobb ännu i veckan. Vet inte nått förrän på fredag. Förra veckan var det påsklov här och därmed tyst i telefonen.
Börjar bli lite otålig.
Vill jobba!

Måste även bekänna att min lilla söta kusin helt satt mig i fördärvet nu...
... ja, jag har börjat läsa böckerna som börjar med "Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer. Ja, jag vet. Det är vampyrer och ungdomsromantik... men ack så fångande och underhållande...
Så, jag rekommenderar dom varmt...
Och, tusen tack Mimmi - min kusin. För att du visat mig böckerna och lånar ut dem till mig!

Oj vad jag skriver många stavfel...
Men jag gillar den här funktionen som gör ett rött sträck under felstavade ord... eller rättare okända... Den ovan nämnda författaren har rött under både för och efternamn. Fast det kanske beror på innehållet i böckerna... (syftar på blod och vampyrer, om någon inte förstod det...)

Ojoj... kommer inte ihåg allt vad som hänt sen jag skrev här sist.
Men, vi har i alla fall äntligen lyckats träffa Johanni och Lotta och dom två små underbart söta tvillingarna Otto och Knut. Charmtroll till tusen!
Kim och Mimmi tittade även in en afton, och Camilla, Elina och lilla gulliga Inez har varit här på lunch. Vi har även hunnit umgås och äta middag med Lena och Jocke...
Och säkert har vi gjort nått mer som jag glömmer skriva nu... men tiden har gått fort och det betyder väl att vi haft en väldigt rolig och trevlig vecka...
Förutom avsaknaden av jobb för min del, det är lite stressande... men jag försöker göra annat så länge...

Och nu.... mina damer och herrar...
Kvällens höjdpunkt!!!

Sara har äntligen fått sin lilla dotter...
Oj så spännande det varit dessa sista veckor och vad jag tänkt på henne och bebisen som var på väg...
Och nu har den sett dagens ljus...
Så vi riktar många och åter många grattis åt dem!!!
Jag hoppsa vi får se det lilla underverket mycket snart!
Grattis igen och välgångsönskningar!!!




Nu återstår bara kvällens/nattens dilemma...
När jag läst ut bok två tidigare idag... vad ska jag nu läsa? Det slutade lite spännande ändå...
Står just nu mellan"Nemi" eller "Världens Historia"
Singla slant kanske?
Äsch... helt oväsentligt!

Hoppas att imorgon blir en dag utan migrän och med jobbnyheter...

GoodNight

Inga kommentarer: