fredag 3 april 2009

Unforgettable

Stockholmsresan ja...

Vågade inte skriva så mycket här, i min blogg före avresan, ut i fall att herr Grufvisare skulle råka titta förbi och kanske börja ana stora oråden...

Förra tisdagskvällen, närmare bestämt den 24, så skjutsade våra söta grannar Susanne och Emil oss till flygplatsen. Vi fick en lite skumpig nedresa till Arlanda, där Jonas plockade upp oss. Det hade redan hunnit bli rätt sent innan vi var i hans lägenhet i Sundbyberg.
Onsdagen spenderade vi förmiddagen på stan, mest i city, sedan gick vi även på medelhavs museet, vilket var väldans trevligt. Det har jag velat göra länge, skulle nog ha gjort det förr om jag vetat om att det var så lätt att ta sig dit! Vi såg bland annat riktiga mumier och marmorbyster från det forna romarriket och kände historiens vingslag passera. På kvällen åt vi en riktigt god middag hemma hos Jonas som han och Emma lagat till! Smaskigt, och ja, jag ska pröva laga det själv även!
Torsdagen blev det först en tur ut till naturhistoriska museet, vilket alltid är väldans spännande. Vi tog oss även tid att se en film i cosmonova, en 3-d film faktiskt, och det kan jag varmt rekomendera! Det var skitkul!! Sedan hann vi snabbt in på stan för att köpa en present till länsman Lars, som fyllt år tidigare och sedan åkte vi gott sällskap av Markus, Sturk och Nicke till Västerås där det vankades smörgåstårta i stora lass... vilka jag även har tänkt sno recept på!

Fredagen var den underbaraste av fredagar! Äntligen, efter mycket saknad, träffade vi vårat Lule-gäng igen. Stora delar av det iaf.
Dagen gick åt till att traska runt och fika lite med Sveriges gladaste Kricko, sedan var det bara hem och fräscha.
Uppklädda och i snöstorm så tog vi oss till vandrarhemmet på Långholmen. Där vi möttes upp av Frida och Kaj. Så piffade vi till rummet lite och väntade.... och väntade.... och väntade...
Och så plötsligt var de där!!! Skumpan sprättades och överraskningen var ett faktum! Andreas, våran gruf, hade inte anat något alls och skrattade med hela sitt ansikte och ögonen tårades nästan. Han hade inte anat något alls, inte ens när han blev bortrövad i Oslo av Tomas och Martin, han förstod inte att Stockholm var en destination förrän han träffade oss där på rummet. Lycka och glädje!
Sedan bar det av till söder och ett bord som väntade på oss, maten (i mitt fall sushi) var hur bra som helst, men det bästa var nog sällskapet!
Även Jonas, Emma och så Ida slöt upp där i stockholmsnatten.

Lördag bar det av in till stan med packning och grejjer, för att göra bort lite ärenden och utforska söder med Kricko innan det var dax att bege sig till färjan som stod i hamn. Även denna gång lyckades vi överraska Andreas totalt! Hans glädje går nog inte att beskrivas med ord!! Han var nog Sveriges lyckligaste nästan nyblivna 30-åring just då.
Båten hette Cinderella och det är alltså Färjan-färjan vi talar om. De var där och filmade faktiskt.
Båtresan var helt underbar och allt var på topp typ hela tiden!
Något jag aldrig kommer att glömma - livet var så gott!
Och dessutom blev jag inte det minsta sjösjuk, inte en endaste gång!

Söndagen kom vi in till sthlm igen på eftermiddagen, då var det bara att pallra sig hem till Jonas lägenhet och ta det lungt... vi var rätt slitna då.
Måndagen strosade vi på lite på stan för att sedan äta middag med Jonas och Emma på det dära kolgrill stället i Sundbyberg där vi åt middag med Jonas senast vi var i sthlm... favorit i repris... nästan... Sedan fick vi åka med Jonas till Arlanda igen... och ta flyget hem!
Emil, så snäll som han är, hämtade upp oss på flygplatsen hemma och tog oss säkert hem.

Och veckan sen dess... sen måndag... har ändå varit rätt fullspäckad... så detta är första gången jag hunnit uppdatera min blogg sen dess...
Försökte faktiskt på Jonas dator en gång, men då saknades det något på hans dator så det gick inte att göra...

Men det var iaf en riktigt bra vecka och en oförglömlig helg!!!
Saknar alla redan och mycket!

”Let’s never come here again
because it would never be