söndag 26 april 2009

Rockweekend 2009 tourstop Skellefteå

Ja, gårdagen var i sanning magisk.
Dagen började mycket bra, med att Johan överraskade mig med frukost och en mysig sovmorgon. Fast kanske inte i den ordningen...

Vi spenderade någon timme eller två på Solbacken. Spanade in en teve. Kollade in lite affärer. Köpte två tvättkorgar, överraskande nog! Sprang även på Lena och Jocke.

Men under dagen infann sig en fruktansvärd trötthet.

Efter middagen och en kall så promenerade vi med raska steg upp till is-ladan. Vi missade första bandet, de lokala förmågorna Calm Chaos, men det känns inte som om det gjorde så mycket. Man har ju hört dom förut...
Men andra akten var Renegade Five - kvällens positiva överraskning!! Trots en rätt usel uppslutning av publik så rockade dom på och öste beröm över hur bra publiken var och hur glada de var att få spela i Skell.
Efter det så tog vi och tittade oss runt lite och upptäckte att mycket av ladan var avstängt och att puben var knökfull, vi hittade många roliga att prata med. Mycket nya bekantskaper för mig, men gamla för Johan.
Trodde själv att jag skulle träffa fler kändisar där, men alla var upptagna på många håll. Mest förvånad är jag över Markus - är du någon Rambo längre? Men Cecc var iaf där, och det var kul! Men det var som så oturligt att vi tappade bort varandra hela tiden. Hon som bara försvann lite hipp som happ...
När då nästa band, Dead by April äntrade scenen (för att återgå till musiken) var jag väldigt nyfiken. Jag hade som förstått att de var en publikmagnet och rätt "inne". Har som försökt lyssna lite på youtube på dem, men inte riktigt fastnat. Inte alls - för att vara ärlig.
Men, nej... det gick inte. Vi hörde typ två - två och en halv låt... men jag tycket inte alls att det var så mycket att hänga i julgranen. Förlåt alla som gillar dem, men så känner jag!
Fast, som jag sa till Cecc, man kan ju inte tycka om allt... tur att det finns musik som alla kan uppskatta... och så vidare.
Så vi gick upp till baren igen, och lyckades både få oss en öl utan att behöva köa speciellt mycket, och fick dessutom ett bord. Dock ett ståbord, men ändå ett bord!!
Sen lyssnade vi på H.E.A.T - inga överraskningar. De var som jämna och så i formen, fast de hade inte jättemycket variation i låtarna. Nu är jag ju inget jättefan av den musikformen, men jag tycker att de är grymt talangfulla! Sen så har sångaren en fruktansvärt bra röst... Så det blev att titta på dem... medans förväntningarna och spänningen steg.
Näst sist på schemat, men största publikmagneten var Mustasch. Mycket bra. Även om jag hade mycket höga förväntningar på dem, så blev jag långt från besviken.
Jag fick höra mina favoritlåtar och Ralfs röst är precis lika mäktig live som den är på skiva! Rekomenderar starkt att se dem! DaniLe hade även hunnit infinna sig tills de gick på scenen. Alltid kul att diskutera musik med honom!

Spänningen stiger ännu ett snäpp, i alla fall i min mage. Förväntan... oj oj...
För varje rörelse eller ljud från scenen...

Så äntligen.
Dia Psalma.

Jag kan inte med ord beskriva.
Något så fruktansvärt bra. Jag var helt lyrisk.
Alla gamla, sköna, kära låtar... eller ja, de hann ju inte ta med alla... men flera...
Och så några nya.
Det var kul att höra.
Men, oj... måste bara säga en sak. En negativ sak.
Vissa borde jobba på sitt mellansnack och kanske gå en kurs i att charma publiken.
Basisten (Ztikkan) tror jag det bestämt var, som ropade emellanåt "kom igen då för fan Skellefteå" "bättre kan ni" "men va fan Skellefteå" och så vidare. Det var inte så många i publiken. Så kanske skulle han ha haft överseende med det.
Men trotts den lilla grejen, kanske en av de bästa musikupplevelser... ever...

Fruktansvärt glad!

Det blev att handla lite merch.
Jag var på väg att köpa mig en t-shirt, men då den var slut som tjejmodell så nöjde jag mig med att köpa nya skivan och ett tygmärke (eller jag och jag... det var Johans kort som drogs!). Och Johan köpte sig en mycket snygg t-shirt... den var jättefinfin!!

Låten Kalle Iskall var en glad överraskning. Den hade jag inte hört förut!

*

Idag har vi varit och firat min käre Farfar som fyller 85 år på tisdag.
Det var jättekul att träffas i släkten.
Satt och tokade mig med Mimmi lite och försökte hinna vara trevlig med hennes mor samtidigt som jag förde ett samtal med Kims söta tjej. Det var jätteroligt att träffa henne med. Det visade sig även att jag hade haft henne som elev när jag jobbade på norhammar innan jag började plugga på universitetet.
Men, attans... Mimmi hade glömt boken jag så desperat behövde låna.
Fast, då ringde hon sen då vi kommit hem och sa att hon var på väg in mot stan igen och då hade med sig boken och kunde lämna den hos mig på vägen till en vän.
Supersött av henne!!

Ojoj... en supersnabb helg har det varit.

Fick även ett sms av Elina, den lilla luringen!
De har planerat att gifta sig, hon och Emil, då sötaste Inez ska döpas.

Ska bli kul att träffa henne och Cecc på onsdag! Längtar redan!

Nu, ladda för nya veckan och allt vad den bär med sig!
(Och börja läsa bok nummer tre om Bella med flera)

Nattinatt

Inga kommentarer: