lördag 2 maj 2009

Sen Valborgs och lite mer

Vi firade en väldigt trevlig Valborgs i idylliska Gråberg.
Efter jobbet så skyndade vi hem och packade stressat innan vi styrde kosan "hem". Pappa la första köttbiten på grillen just när vi kom hem. Fruktansvärt god middag med glatt sällskap! Farbror och faster Stig och Lissan var även bjudna och det blev så att syrran å hennes Chrille var ju även med och åt.
Sedan gick vi till lekplatsen och eldade och grillade och hade det glatt och trevligt med diverse bybor.

Vi är fortfarande kvar i Grå och myser och beslutade nyss att även stanna till i morgon.
Det är så skönt att få sola lite, umgås och ha det glatt.
Ikväll ska vi till kusinerna i grannbyn och se "Twilight", det blir nog mys! :)

*

I onsdags var jag och på stan med Elina och Cecc från klockan fyra typ fram till nio, då det var kvällsöppet i massa affärer. Vi skulle dinnera på viking inne i stan, då de brukar ha middagsbuffe för 99 kr. Så Cecc hade ju ringt och kollat så det skulle vara så även den dagen och bokat bord till oss. Men när vi kommer dit var det ingen buffe uppdukad. Så vi frågade, men tjejen bakom kassan sa "nej, det blev nog ändrat...". Så då gick vi till tatung istället. Fick mycket goda tre små rätter.
Blev dock inte så mycket shopping för mig, dels upptäckte jag när jag kom på stan att jag glömt mitt visakort hemma. Men Johan var på stan med sitt jobb, så han tog ut lite pengar åt mig, världens bästa pojkvän och sambo som han är! Men så dels fick jag inget flow heller.
Jag var och köpte ett linne jag lagt undan på MQ, men när jag kom hem upptäckte jag att det var fel på det. Så det reklamerade syrran åt mig idag.

*


Har varit lite ute i solen nu... fått massa färg... men än så länge är färgen bara röd :P

I morgon ska vi nog och hälsa på Sara och hennes lilla bäbis, som tydligen ska heta Iris - det vill säga det namn som jag för många år sen hade "hittat" till en eventuell framtida dotter. Så tokigt det kan bli... Får se hur det blir med det.
Det är ju inte säkert att man får en dotter, jag har ju några finfina killnamn även på lut... men det blir då inte riktigt, riktigt ännu...
Man vill ju prova jobba lite först, dels för erfarenhetens skull... men även för pengarna. Har ju hört att det inte är helt gratis med barn...

Tiddelitut...

ska nog ut på en prommis igen, få se... om det blir före eller efter filmen hos Stigers...

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Gå in på Chrilles blogg och rösta på ett videoklipp! Alla vet ju att Saber Rider är bättre än Starzinger!! Haha! ;)