onsdag 20 januari 2010

tandläkare och lägenhetsvisning

Var på återbesök hos tandläkarn idag...
Alltid lika roligt när dom säger "men så roligt att se så fina tänder" när dom spretar åt alla håll. Men det är inte kosmetiskt de menar. Det är väl därför att jag typ aldrig behövt laga en tand sen jag tappade alla mjölktänder.

Sen, efter att ha sprungit lite på stan styrde jag kosan hemåt.
Efter middagen så slappade vi i soffan till "Vänner". Hade just bäddat ner mig med en mysig filt... så kom jag på.
Vi skulle ju på lägenhetsvisning ikväll!! Den hade redan börjat!!
Så, vi packade oss lite ovilligt iväg. Inte så frestande att ge sig ut just då. Men som tur var, så var lägenheten inte långt från oss.

Men, hur fin den än var på bilderna och även i verkligheten. Och att närheten till Lena och Jocke var frestande. Så var den nog inget för oss.
Insynen var inte att leka med och så tror jag att båda sovrummen var för små för att rymma våran jätte-säng! Så, vi inväntar fortfarande den perfekta...

Well... så mycket har jag hunnit idag.
Inte så imponerande, jag vet...

Men, lämnar lite tråk till en annan dag. Som disk och tvätt och städ och vad det nu kan tänkas vara...

Och förresten.

VADSKAMANKÖPATILL
VÄRLDENSBÄSTASAMBO
SOMFYLLER30ÅR
VÄLDIGTSNART?



Sen så hade jag en jätteskum dröm här om natten, som involverade Maria, Jag och Jared Leto ;P lite fjortis kanske. Men den var mest skum. Drömmen. Jag är nog tok-peppad på sthlm!! It will be the time!!

2 kommentarer:

Victoria sa...

Hoppas att ni hittar den där perfekta lägenheten snart :)

Just ja, det skulle jag ju berätta. Jag använder ju Photoshop CS4, så jag kan förklara hur man gör där. Men du använde lightroom va?

Victoria sa...

Tack så mycket :) Jo jag var i Australien och jobbade 2006-2007 så då var jag bla i Perth. En av mina favoritstäder! :)

Jag la dit mitt rullande citat mha av den här guiden:

http://www.designadinblogg.se/2008/august/lagg-in-dagens-citat-eller-ordsprak.asp

Den bloggen är väldigt bra om man vill lära sig lite mer om bloggdesign :)

Om du har photoshop CS (eller någon av uppföljarna) så kan jag berätta hur jag gör för att ha en detalj i färg. Se till att ha svart som förgrundsfärg och vit bakom. Gå till adjustment layer (symbolen som är rund och hälften vit, hälften svart) och så väljer man "gradient map". Då blir bilden svartvit. Sen trycker du på lagret där den vita fyrkanten är så att det blir markerat. Se till att svart färg är överst och ta en pensel och måla på bilden där färgen ska komma fram. På så sätt suddar du ut det svart/vita och får tillbaka färgen i bilden. Målar du utanför kan du byta till vit färg på penseln och då målar man tillbaka det svart/vita igen :) Hur smidigt som helst!