tisdag 16 februari 2010

Fyllerist javisst?

Oj vad han har fyllt år nu, gubben.

Förra helgen var dom ju upp, gänget från den idylliska universitets-tiden. Tre dagar av glada miner och nöje övergick i en vecka fylld med feber, hosta och snor (tack Frida).
Men trots förkylning, nysningar och sjukdom så var det ju ändå födelsedagsvecka för herr Boman. Javisst!
Detta innebar för snuvig Ida att massor och mer där till skulle fixas och styras upp.
Onsdagkväll till exempel, så var jag och syrran iväg till födelsedagsbarnets jobb och piffade och pimpade upp hans skrivbord med rosa, glitter, hjärtan och prinsess-attiraljer. Dock var födelsedagsbarnet sjuk och hemma, nerbäddad i säng eller soffa hela veckan, så han fick inte se det förrän idag, måndag morgon. Men nevertheless överraskad!
I helgen som gick, var det förutom fredagkvällens mysiga middag i Strömfors, ännu en överrasknignsfödelsedagsfest inplanerad på lördagen.
Dock hade jag varit tvungen att på torsdagen avslöja lite löst att något skulle hända. För om födelsedagsfiraren hade varit för sjuk och trött var jag ju tvungen att avboka det hela, mat och lokal, gäster och annat...
Men, det blev party. Lyckat sådant (tack för hjälpen ni som hjälpte till). Med överraskningsmoment. Väldigt trevligt hade vi, hela kvällen. Alla verkade nöjda och glada. Det ända som var lite tokigt var, att kvällen gick för fort... det small bara till och så var klockan redan mycket...

Så, nu är det avslutat, detta firande, men snart tar nästa vid.
Min kära Mor fyller 50 nästa vecka.
Vi har inhandlat någon present till henne redan, gemensamt från mig och min syster. Men vad ska hon mer få?

Nej, nu ska jag inte klura på detta.

Nu ska jag sova.

Ska ju upp och jobba imorgon!

Nattinatt

1 kommentar:

Nisan82 sa...

Vad söt du är gumman, blir så tagen över du har skrivit så jag börjar gråta. Sånna vänner som du växer inte på träd så jag är verkligen rädd om dig. Ja jag tycker att vi ska styra upp en dag att ses på,innan jag åker till fjällen hoppas jag att jag hinner med det. Har varit rätt mycket för mig med. Puss å kram på dej!!!