söndag 7 februari 2010

överraskad?

Nu har helgen för överraskningar kommit och är snart till ända...
I torsdags hämtade jag upp Kricko på flygplatsen och så for vi till grå och sov, så min sambo inte skulle ana oråd... Fredagmorgon hämtade vi upp Frida, Danne och Tomas på flyget med. For hem till lägenheten för att dumpa bagaget och sen åkte vi ner på stan där även Grufven gjorde oss sällskap efter en bilresa från Umetrakten.

Efter några om och men hade ju Johan bestämt sig för att kompa ut eftermiddagen och att jag skulle möta upp honom på stan. Jag som planerat att vi skulle fara på hans jobb och suprisa honom där på eftermiddagen.
Så jag gömde våra kära vänner i en liten affär och sen strosade jag dit med Johan. Som dock hade börjat ana ugglorna i mossen.
Men ändå, när vi kom in där och han fick se alla så såg han väldigt glad och överraskad ut!! Kan inte säga annat än att det var väldigt lyckat!!

Vi åt god lunch på stan för att sedan visa delar av centrum för resenärerna innan vi for hem för att vila, fräscha och fixa innan vi skulle ner på stan igen.
Vi åt en smaskig och mysig middag på Johans barndomskompis relativt nyöppnade restaurang. Efter det skuttade vi glatt vidare till Maria som hade lite ferre hemma.
Men då stora delar av vårat sällskap var trötta och slitna efter långa resor och en händelserik dag, så for de flesta av oss hem rätt fort, Gruf och Tomas följde med Marias gäng ut. Tokarna :)

Denna dag, lördag, har innehållit Bodaborg och hockey, och avslutades med mera fest!

Dock, trist nog, har jag mått riktigt risigt ända sedan i torsdagsnatt... Min mage har varit i uppror och jag har mått illa och haft ont om var annat. Inte kul. Så idag skippade jag både bodaborg och utgång. Så nu sitter jag ensam kvar i lägenheten. Men med min mage och mitt huvud som börjat värka nu, mer och mer, så hade jag inte haft kul och hade inte heller varit något roligt sällskap.
Inte kul att vara så här. När vi ses mer sällan än en gång om året med detta gäng. Inte kunna vara med helt och fullt... hua... blir bättre nästa gång vi ses! Det lovar jag!!

Maria var med oss ikväll även på fest.
Hon är bäst!
Finast.


Nu ska jag plocka lite tror jag innan jag utforskar utbudet av teveprogram...

Nattinatt... så ska jag försöka att krya på mig

bjuder även på en vaggvisa...

Inga kommentarer: