söndag 3 oktober 2010

fever fever...

Ja, har legat hemma med feber sen tisdagkväll... Inte kul, när man har fått ett jobb och allt, sjukanmäla sig andra veckan och vara borta tre hela dagar...
Men, vad ska man göra, idag är första dagen jag känner mig något sånär... Har varit och prov-gått lite på stan. Hade några ärenden jag var tvungen att göra idag. Ärendena gick bra, men kände mig riktigt slut då jag satte mig i bilen igen.
Fast, måndag SKA jag banne mig vara på jobbet igen!!

Annars så känns det riktigt skönt att ha fått ett jobb nu, att veta vilka tider jag ska jobba - ända fram till jul!
Att springvikariera har ju gått rätt bra, i de två år jag hittills gjort det - men att aldrig veta i förväg vart man ska vara, fem minuters promenad hemifrån eller om man ska måsta köra 5-6 mil... Hur många timmar ska man få ihop och hur ska man pussla ihop det med a-kassan... och orka jobba från ca 8.00 på morgonen till 23-tiden och ibland ända till 03-tiden samma dag/natt...
Well, när man var mitt i det så funkade det. Fanns ju inte mycket tid för att känna efter.

Men idag känner jag - och det känns bra... skönt.

Samtidigt som det känns tråkigt att inte vara mer på "min" skola eller träffa ungdomarna på fritidsgården lika mycket och ofta...
Men jag måste ju se till mig själv.
Lyssna till läkarens råd - inte bränna ut mig nu!
Försöka ta det lugnt och inte stressa så mycket...

Det här blir bra
Sköna helg

Har blivit lite bortskämd då min älskling lagat god-middag både igår och idag... fotmassage framför teven och bara mys... inte för att det hör till ovanligheterna alls...
Men jag uppskattar det alltid lika mycket.

Jag vet - jag har haft en väldig tur.

1 kommentar:

Victoria sa...

Tack så mycket!! :) Nu är flytten klar och jag känner mig redan som hemma i studentlägenheten :) Den var jättefin!

Åh stackare som är sjuk! Jag var sjuk några dagar också! Ingen höjdare! Hoppas att du kryar på dig!