söndag 2 november 2008

Alla helgons blodiga natt...

Höstrusk är något jag tycker passar väldigt bra den gångna helgen.

Fredagen var väldigt mysig, men jag tror jag börjar med torsdagen!

I torsdags var vi bjudna hem till Maria och Linda för att fira att Maria fyllt år tidigare. Samma dag var det även klubbkväll på Make Up Store! Så, Johan och jag tog oss ner på stan fram emot aftonsidan, käkade en god middag på subway då min trevliga kusin Lisa jobbade. Vi mötte upp damerna inne på CK, och väntade på att klockan skulle bli lagom.
Det blev en del shopping faktiskt, Veronica högg mig nästan direkt och frågade om hon fick "kladda" på mig lite. Vilket jag givet vis ställde upp på, då jag verkligen gillar den nya serien whisper. Så jag köpte några av produkterna hon använde på mig, för jag blev väldigt nöjd med hur hon sminkade mig. Hon är grymt duktig!
Sedan bar det av, hem till Maria och Linda, inte en minut för tidigt ansåg nog Johan. Vi myste, åt lite fika, öppnade paket och såg en bra film...

Fredagfredag... Halloween!
Efter en snabb tur på konsum så sprang jag på grannen i trappen, jag sa att vi hade köpt lite roligt godis ifall deras dotter skulle få för sig att knacka på. Detta uppskattades märkte jag. Sökte fram ett skelett ur garderoben, eller ja... fjärderummet... som jag satte ut på dörren. Det gick ett litet tag, sen kom den sötaste lilla dödsängel jag någonsin sett och plingade på. "Bus eller godis?!"
Vi öste godis över henne... eller ja, vi och vi... jag hade just kommit ur duschen, så jag tittade bara ut genom en dörrspringa.
Sedan, efter mycket fixande och trixande bar det av hem till Lena och Jocke på maskerad! Jag hade spökat ut mig med en svart korsett och svarta och lila älv-vingar och mycket annat mörkt, medans Johan var en enastående varulv med trasiga kläder och blod lite över allt.
Väldigt trevligt att träffa alla som var där, har inte sett dem sedan midsommar tror jag... nästan inte i alla fall...

Lördag var det middag hemma hos Johans farmor i Nyholm då hon snart fyller 75. Det blev även firande av svärmor. Det är så mysigt att vara där och träffa alla. Och det undersköna naturen. Synd att det blev mörkt så fort!

Idag söndag, vi har som mest tagit det lungt idag. Varit ner på stan en liten sväng och hittade en present till min lilla lillasyster, som envisas med att fylla år, minst en gång per år!
Sen har vi ätit en god middag och sett lite mysig film, Sweeny Todd. I like!!
Oroar mig lite för morgondagen.
Har tagit på mig att jobba i veckan som nu kommer, var dag. Spännande! Hoppas jag orkar och håller ihop.
Var även i kontakt med vårdcentral x2, har nu bytt. Ska se vad detta leder till.

Jag har aldrig
brytt mig om
de obetydliga
sakerna

Kodnamn:Nina

Nu, är det bäst att jag försöker sova. Även då det är svårt. Morgondagen känns spännande och fylld med nya saker, oroande.

Pissa å gå å lägg dej!
;)

Inga kommentarer: