tisdag 18 november 2008

Mysiga måndag

Träffade Christoffer idag, trevligt. Han var här, åt middag med oss. Ses så här högst en gång per år.
Vi ska umgås imorgon också.
Kommer nog att bli mysigt. Tänk vad han kan hitta på. Han är sig lik.

Men jag är fortfarande sjuklig. Jobbigt.
Har fått medicin av två slag nu, så jag hoppas på bättring.
Påpekade för sköterskan och sen för doktorn att jag klarat av att jobba fyra dagar senaste månaden. Känns inte normalt. Har varit mer eller mindre dålig sen mitten av september egentligen. Men vad ska man göra när man faller mellan stolarna?

Hoppas att medicinen gör mig pigg och frisk. Så jag kan leva. Femhundra kronor i lön blir man inte rik av.
Men framförallt så att jag ska orka umgås med mina, just nu, försummade vänner igen. Mitt gnagande dåliga samvete, men sista tiden har jag inte varit ett allt för trevligt sällskap. Hoppas jag är på väg att bli det igen! Hoppas mina vänner förstår...


Sömnlöshet... fullmåne... rastlöshet...

(kollat din blogg även, Viktoria!)

Har sökt ett jobb nu som jag känner mig rätt sugen på, håll tummarna för mig!
Annars har jag fått ett vikariat på en månad, med start nästa vecka, få se.

Ska nog se, om läslampan fungerar även denna natt, nattinatt...

Inga kommentarer: