onsdag 30 december 2009

Sista kvällen...

Jao, nu har man jobbat sista kvällen för i år på gården.
Och det tragiska är att det var nog kanske sista kvällen med Jonte L.
Våran färgklick...
Glad att jag fick jobba sista dagen med honom, även om det inte var så mycket spännande.
Vi hade ju tyvärr inte så många besökare ikväll. Men det blev mysigt med film-och-chips-kväll!


Nu har vi haft lite mys i tevesoffan med lite mer film.
Johan och jag såg Hitta Nemo.
Den är ju lika bra varje gång!

Fastän det varit mycket nu.
Vi har varit mycket i Grå. Middagar. Besök. Övernattningar. Ärenden.
Trots detta alltet så har vi hittat massa tid tillsammans.
Det tycker jag mycket om.
Då vi knappt hunnit ses veckorna som varit tidigare i höst.
Vi har i princip gått om varandra i trapphuset.

Så nu har jag njutit av att snusa halsgropen lite... myyysigt


Det är även härligt med vintern som är här.
Jag tycker om när kylan biter i kinden och snön knarrar under skon.

Och just nu sitter jag och lyssnar på Billie Holiday.
Summertime.
Bra timing Ida!!
Fast. Det är så grymt skön musik.
I Love!
Så här bjuder jag


Skulle även ha bjudit på lite kort av våran balkong.
Efter all Jule-Snö så hade vi kanske 40-50 cm kvar av fönsterglas mot balkongen... som man kunde se ut genom alltså...
FRUKTANSVÄRT MYCKET SNÖ!
Tur att Johan var duktig och skottade av balkongen. Jag med min höjdrädsla vågar mig ju knappt ut på den, när det är soligt och sommar...


Nu ska jag nog ta och lägga mig i den renbäddade sängen. Bytte sängkläder idag... till lyxigt mörkröda i bomullssatin. Dessutom, sova i min egen julklapp till mig själv... min fina, fina pyjamas... mmmMys!
Kan behöva pyjamas nu. Här.
Det är ju fruktansvärt kallt i lägenheten förresten.
Har haft mellan 14-17 grader nu länge, länge... och idag när jag skulle duscha innan jobbet, så fanns det bara kallvatten... INTE KUL!!
Jag frös som en gnu i blistrande snöstorm! Det kan jag lova!
Sen att he sig ut i bitande kyla var inte lika mycket vinteridyll som jag brukar tycka...

Tack och lov att jag har mitt varma täcke nu då och min sköna pyjamas.
Kanske blir det att läsa lite i min fina bok jag fick i julklapp av älsklingen.
THE COLLECTED WORKS OF EDGAR ALLAN POE
Fruktansvärt vacker utgåva.
Tur att han vet vad jag gillar!
Fick så fina julklappar av honom...

Nej. Sängen nu ja...

Nattinatt

Inga kommentarer: