tisdag 15 december 2009

snart... snart är väl ändå julefriden här?

Man ska då aldrig upphöra att förvånas.
Hur kan vuxna människor vara så tanklösa.
Sprida falska rykten och sjukliga lögner om någon annan.
Förstår du inte att det kan skada, på riktigt.
Vi går väl för allt i världen, inte i högstadiet längre?!
Så, väx upp. Skaffa hjälp. Eller vad du än kan tänkas behöva.
Eller är det så illa ställt, att du inte klarar av att se det.
Att andra människor faktiskt klarar av att leva egna liv och är lyckliga.
Förtal är ju faktiskt ett brott man kan bli åtalad för.
I alla fall i den verkliga världen, den vi alla lever i.
Så stäng din fula mun. Om du inte klarar av att hålla dig till sanningen.


Nej, man kan inte annat än bli less...
Vidhåller tidigare visdomsord "som man bäddar får man ligga".

Annars då?
Jo, det rullar på.
Jobbade i fredagskväll. Var meningen att jag skulle jobba massa på lördagen med. Men då ett anfall av migrän bestämde sig för att komma dundrande med kompisen feber vid sin högra sida, så var det bara att glömma jobbet.

Söndag var det julbord med farfars å släkten på den sidan.
Var trevligt, fastän migränen inte riktigt släppt...
Hann med att besöka Malin och hennes konstutställning på pinax före, vilken jag kan rekommendera. Hon målar så häftiga tavlor!
Sen, efter julbordet kom Emma och hennes Micke hit å hälsade på en stund och spelade lite mariocart på det gamla hederliga #64:at.
Han är så himla trevlig och skönt, Micke. Kul att dom hittade åt varandra till sist.
(Jag tyckte ju att det var en bra idé redan första gången jag träffade han, och det var ju ett tag innan de hade träffat varandra ens lite!)

Idag har varit en mindre produktiv dag... har postat lite julkort...
Annars inget...
Eller jo. Tvättat en del. Försöker planera allt farande i jul...
Diskat lite...
Orkar inte.
Fixar inte.


Ska försöka få fram granen i veckan.
Slå in klapparna.
Det blir kul.
Snart är allt inhandlat.
Jag hoppas man prickar rätt på det.
Alla klappar man ska ge bort.
Ser fram emot allt julmys och sådana trevligheter!


Har tänkt försöka komma mig i säng snart...
Det är så svårt att sova om nätterna nu. Ställde helt om dygnet i lördags då jag typ sov bort hela långa dagen med feber och huvudvärk å allt.

Så, John Blund, i natt krävs ditt supersovar-pulver...

2 kommentarer:

Lillasyster sa...

Bra sagt där, syster yster! ;)

Victoria sa...

Det lät inte som någon trevlig människa! Ibland kan man undra vad vuxna människor gör kvar på högstadienivån!? :)

Tusen tusen tack för dina fina ord på min blogg :) Jag ska helt klart erövra världen hehe! Men jag börjar med Skellefteå :) Eller kanske Västerås? Det var i alla fall denna termin jag hade en kurs att tillgodoräkna, så nästa termin blir det heltid + en distanskurs :) Får se hur det går :P