söndag 28 mars 2010

Is it dark or is it bright?

Igår. Lördag.
Den bästa lördagen på länge!
Vi hade p-fest, som började med disco-bowling, fortsatte med middag på tre kronor och slutade hemma hos oss med lite tävlingar och spel. Jag är verkligen så glad att jag har så härliga jobbarkompisar. Ärliga och raka människor i vars sällskap man känner sig "hemma".
Det ända tråkiga var ju att det var så få som kunde vara med i slutändan. Fast min Johan anslöt sig till oss lagom till maten, det var ju kul!
Och att sedan få besök av Edward Scissorhands så där mitt i natten! Så kul, Jonte passade verkligen i den utstyrseln, när han öppnade dörren var det så på pricken likt!

Denna dag har en irriterande tydlig huvudvärk förföljt mig. Hade borta min älskling dessutom större delen av dagen, då han har varit så duktig och varit och jobbat... med skid-sm:et som gått av stapeln här.
Men då han kom hem igen blev det genast mycket bättre!

Och, vi har kommit ihåg att ställa om klockan även. Eller. På mobilerna i alla fall...

Annars då?
Well, efter föregående helg har jag känt mig underligt nedslagen och nedstämd... Jobbig känsla och onda aningar som förföljer mig.
Nej. Ibland vet man inte. Då funderar man istället... inte alltid bra... inte alls...

Lyssnar mycket och gärna på In Flames nu. Där av dagens låtar...
Deras texter rör mig så djupt. "They make sense" så att säga... svårt att översätta "make sense" till något vettigt på svenska som jag känner passar...



Veckan som kommer känns inte lika övermäktig som den skulle kunna göra, då det vankas "påsklov" nästa vecka. Ska på en ny fritidsgård och "frilansa" lite imorrn kväll. Det känns spännande! Hoppas jag pallar. Är inte riktigt i form för att en ny vecka ska starta riktigt ännu känner jag...
Men, försöka blicka framåt. Lyfta blicken...

Inga kommentarer: