söndag 14 mars 2010

landat och packat upp...

Sedan fredag kväll är man nu hemma igen.
Först idag har jag som packat upp allt.

Det var en vecka som gick otroligt fort och vi har haft det så otroligt bra! Vilken tur att vi fick vara hos Markus och sova hos honom.
Alla man hunnit träffa och saker man gjort. Shoppingturer på stan. Utekväll.
Men inte minst. Orsaken vi styrde kosan söderut för.
30 SECONDS TO MARS
Så otroligt bra de var. Jared Leto - en magisk varelse.
Hade någon sagt till mig för 15 år sedan, att jag skulle få vara tre meter ifrån honom, hade jag nog förmodligen självdött. Onsdagkväll blev en oförglömlig och ofattbar upplevelse.
Jag är så glad att jag kunde fara och jag tackar min underbara sambon för den fina presenten!
Hade med min lilla gamla digitalkamera. Så jag har lite bilder, men inte lagt in dem på datorn. Filmade även lite, både med mobilen och kameran. Men inte så jättemycket.
Har som slutat med sånt när jag är på spelningar och sådant.
För koncentrerar man sig för mycket på en kamera och se ut genom en lins tycker jag inte att man får samma upplevelse av själva händelsen.
Man iakttar istället för att delta.

Tack för en jättefin vecka Maria, Markus, Daniel, Nicke, Camilla, Sven... och alla andra jag träffade!

Självklart så packade jag lite för mycket, som vanligt. Jag lär mig då aldrig.
När jag ska börja plocka saker i väskan så tycker jag först att jag inte "har något" som jag kan ta med. Sen så har jag plötsligt alldeles för mycket grejer och då vet jag inte vad jag ska plocka upp och lämna kvar. Maria hade då inte alls samma problem som mig. Jag måste lära mig av henne!

Som tur är så kommer Markus att köra upp till skell i kväll. Så jag skickade lite grejer med honom. Helt perfekt!

Jag känner mig som nöjd över resan, det ända som var lite trist var att jag inte hann träffa Kricko. Men då jag vet att vi kommer att ses senast i sommar, och vi såg för en månad sen, så prioriterade jag att träffa Daniel istället, som jag inte träffat på fyra år. Och sen vet jag inte när man ses igen.

Sen hittade Maria och jag åt en ny favoritrestaurang/fik! Hoppas det stället finns kvar nästa gång man är där. Vi åt där två gånger och fikade en gång. Riktigt najs!
Men vi hann inte med kladdes kebeb som vi tänkt. Men det får vi ta nästa gång!

Nu börjar det i alla fall lukta gott ifrån köket där världens underbaraste sambo håller på att laga mat. Jag börjar vara lite hungrig nu faktiskt.
Och på tal om mat.
Vi var bjudna på middag hos Lena och Jocke igår! Rådjur, så fantastiskt gott!! Maria, man fååår äta Bambi när det är så gott ;)
Jocke är riktigt duktig på kött. Lena är med riktigt bra, gillar hennes såser hon gör, de smakar fruktansvärt bra - de är som ett perfekt team i köket! (även)
Och Lena, jag såg din kommentar ju. Trodde inte att du var så överförtjust i filmen... Inte som jag iaf ;)

Nä, mat nu...
Jobb imorrn...
Även besöka Elina imorrn - längtar!

Inga kommentarer: