måndag 12 januari 2009

Not there yet...

Hmm... undrade en hel del varför jag inte blivit utringd på något jobb förra veckan. Var förbi kommunen för att höra vad det var som orsakade detta. Visade sig tydligen att det var jag som inte visste att jag skulle anmäla mig tillgänglig på en internetsida. Har aldrig behövt göra det tidigare, så tur de berättar sådant i tid... speciellt när de haft sån brist på vikarier under föregående vecka.
-Hoppas ironin uppfattas!

Har hört av Lisa, min kära Lisa, en del senaste tiden... hennes nyårslöfte kanske? Så kul att höra av henne, jag hoppas verkligen att det blir av att de kommer upp i februari nu då. Då vi pratat om att ses så ofta!

Många funderingar och tankar virvlade nyss runt i mitt huvud, sådant som jag ville få ner, grått på svart. Men nu, kan jag inte riktigt greppa det.

Helgen har i alla fall varit hur skön som helst. Fredag var jag lite slut, men vi lagade riktigt god mat hemma och myste. Bara njöt av varandras sällskap. Lördag så var vi till Klutmark, på MC-klubb (hör och häpna) och såg på hockey och åt taco-buffé med ett stort gäng glada människor. En väldigt lyckad afton. Sen bar det av till Grå, där det vankades en del spel och lite trevlig underhållning på teven i form av en dokumentär som syster spelat in. Den handlade om Iditarod, en tuff tävling. En av världens, eller kanske det var världens längsta, i alla fall tuffaste race med hundspann... tror rekordet var på 7-8 dagar något, om jag inte mins fel? Rätta mig syster?

Nej, nu ny vecka och förhoppningsvis nya äventyr.
Ska försöka hinna träffa Maria lite även, byta julklappar! Ha myskväll. Jag längtar redan!

Tror förresten jag kom på varför det inte står tidpunkt för skrivna inlägg och ska nu försöka mig på att fixa detta. Får se hur det går...




Untill next time...



(and by the way... folk borde kanske ibland hålla sig till sånt de är bra till, kan bli så pinsamt annars...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar Dig!

Anonym sa...

Ja de kommer jag verkligen att behöva för detta är hur jobbigt som helst för mig. Trodde först atrt de skulle räcka med en lagning men tydlifgen inte. Jag kommer att gruva mig för detta nå så enormt att de finns inte. Men tack för din omtanke.

Förresten förstod du att de var jag som skrek från andra sidan
E4:an i dag?

Kram