tisdag 13 januari 2009

Vad Hände?

Jag undrar fortfarande varför det beslutades att göras på detta sätt? Är medveten om att jag ältat detta ett längre tag. Men jag vet att andra i min närhet har samma funderingar.
Hur och varför beslöt man att riva E - gamla goda Etage, för att ge plats åt en så kallad "bio-stad" som inte visar fler filmer än vad skulle rymmas på gamla Avenyn.
Idioti, om du frågar mig.

Skulle kika om det går något kul på bio nu och vad ser jag? Det går sex filmer på bio just nu. Inget stort utbud direkt. Besvikelse.


Veckan har annars börjat väldigt bra, fick sms från kommunens vikariepool runt halv tio på måndag morgon/förmiddag då det behövdes en gympalärare på en av de centrala högstadieskolorna klockan tio. Stress! Men jag hann dit i relativt god tid, ett tag före lektionerna drog igång. Gick väldigt bra, men isen var inte den bästa. Så de två sista lektionerna blev halkiga prommenader med blöta fötter istället.
Sedan fick jag även resten av veckan vikariat på en annan central högstadieskola, vilket känns skönt. Prommenadavstånd till jobbet - Ja Tack! De ville även att jag skulle komma tillbaka nästa vecka om det gick. Det hoppas även jag på!

Har haft bilen på värkstad idag. Blev mycket, mycket billigare än befarat. Så skönt, då ekonomin är skral som den är! Och då vi nyss själva lagt ut lite över 500 på egenhändiga reperationer.
Käre Far försökte dock lura mig lite, när jag pratade med honom just efter han fått tag på våran "familje-mekaniker" så sa han att det skulle kosta ca 7 500!! Jag höll allvarligt på att få en hjärtattack! Men så skojjade han givetvis, på typiskt pappa-sätt! Det blev istället en kostnad på 500 kr. Detta betyder då att jag är ett enormt steg närmare att kunna köpa de böcker jag en tid haft mina ögon på. Hoppas, hoppas att de fortfarande finns kvar.

Har sett Arn - Riket Vid Vägens Slut i kvälls. Mycket bra! Då jag läste böckerna för många, många år sedan, så kommer jag inte ihåg så mycket från dem. Bara de stora dragen, men jag rekomenderar både filmer och böcker till alla som läser mina skrivna ord här.

Nu väntar nog sängen, ska ju upp hyfsat tidigt imorgon ändå. Att vända tillbaka dygnet är inte helt genomfört ännu. Så detta kommer att bli en trött vecka. Men, till sällskap i sängen (förutom min älskade Sambo) har jag med mig Illusionen om Gud. Intressant, men tung läsning. Har även börjat läsa Eragon, lite sporadiskt och så fick vi ju även en ny historie-tidning med posten igår. Spännande, spännande...
Nej, som sagt... sängdax... kanske... ska nog kika lite på religionsprogrammet på teven lite först...
(ska bara och ska bara...)

Sweet Dreams - on You, You and You!

(och Denise - det ordnar sig. Tänker på dig. Finns här om du behöver en hand att hålla i.)

1 kommentar:

Anonym sa...

vad söt du är, jag är så otroligt glad att jag har en sån guldklimp till kompis som du. De finns inte så många av dom så jag är evigt tacksam att jag funnit en sån fin vän som dig.

Ja men de kanske bara är jag som skulle skrika så där tvärs över
E4:an.

Jag kommer själv att få bestämma när de blir dags för att göra de där jobbiga. Mest troligt kommer de bli efter skolan slutat och jag inte börjat sommarjobba.

Men du så spännande att vikariera som idrottslärare må jag säga. Hur känns de då? Kram