onsdag 7 januari 2009

Weak As I Am

Vad julledigheten verkar ha gått fort, fastän det känns som om julafton var för en halv evighet sedan. Dagarna har varit fyllda, av trevliga människor och saker att göra.

Tusen tack för en underbart trevlig helg! Sent besök om fredagskvällen, väldigt uppskattat.
Lördagens festligheter, otroligt lyckat. Men bäst av allt, söndagens gäst. Oturligt nog var vi alla tre lite sega, men det var behövligt ändå. Kom snart tillbaka.

Hockey igår, måndag. Kan ju vara trevligt ibland. Hade gott sällskap, fast domaren verkade ha lite problem... eller?

Gråbergsbesök idag, vart lite kort visit. Men maten var otroligt god och alltid mysigt att sitta å tokprata med mor och far över en kopp kaffe så där efter middagen. Jag hoppas på en längre påhälsning där nästa gång. Så det blir att komma ut i naturen och njuta även.



Om jag skulle yttra någon form av nyårslöfte så skulle det ha varit att inte låta mig trampas på. Men, jag vet även att det är lönlöst att lova mig själv något sådant, därför låter jag bli. Istället för att säga något rätt ut så håller jag det för mig själv. Men, visst kan man bli lite less när man bjuder av sig själv och sina saker och ting utan att få ut något tillbaka.
Känner mig svag och maktlös ibland, frustrerande.



Imorgon blir det äntligen av, fara till drängs och hälsa på Elina och lilla Inez. Tror dock inte att hon är lika liten som sist vi fick träffa henne. Sötisen!
Tråkigt bara att vår bil inte vill fungera som den ska ännu, då vägen till dem är lång. Hoppas på att bilen går att fixa snart (till en billig penning).

And by the way, fick inte detta jobb heller som jag sökt... var nog inte meningen. Håller ögonen öppna för andra tillfällen och andra drömjobb istället nu. Det fungerer ju att ha det som det varit hittills under höstterminen. Men skulle ändå vara trevligt med en fast punkt och en någorlunda stabil inkomst.
På tal om drömjobb så börjar jag gensast, nästan innan jag sökt en tjänst, att fantisera och måla upp hur det kommer att vara på "nya arbetsplatsen". Känns lite dumt när man får avslag, då man nästan redan börjat där. Lite töntigt av mig kanske, men antar att jag inte är ensam om detta.

Nej, klockan är nu 01.24 och försöket att börja vända tillbaka dygnet går dåligt. Förresten, vem var så dum att den kom på att skicka en rörmokare hit 07.30 på morgonen imorgon? Ser inte fram emot detta. Inte våran lägenhet som problemet ligger i dessutom. Eller... inte huvudproblemet i alla fall...
Blir nog en tidigare natt än de senaste ändå, har gått och lagt oss sådära runt fyra-fem tiden de senaste nätterna, eller ska man säga mornarna.

catch you on the flipside


(Har märkt att tidpunkt för skrivna inlägg inte syns på min blogg, och då jag oftast uppdaterar om natten så kan dagarna bli lite förvirrande. Men jag är inte så dygnvill som det kan verka.)

Inga kommentarer: