söndag 27 juni 2010

Midsommarhelgen som sprang iväg...

...för oj så fort tiden går när man har roligt!


Detta är den bästa helgen på väldigt länge. Det har varit så kul, hela tiden!
Torsdagen tjuvstartade vi ju midsommar med att äta alla måltider på gräsmattan i grå och bara mysa på och hitta på tokigheter.
Fredagen var det lunch med midsommarmat och släkt och vänner på besök. Sen tog jag och syrran en fotoprommis, pyntade byaskylten och lallade runt på byn och pratade med alla! Efter det var det att he sig hem och göra sig iordning för den som alltid storslagna midsommaraftonen.


Traditionsenligt var det grillning nere vid stugan, med massor av trevligt folk! Det var kul att det var så många där!

Björnvägen...
Bara de modigaste vågar den brantaste vägen... efter att nästan ha slagit ihjäl mig förra året valde jag den långa vägen runt istället, för att komma ner till älven...


Vi fortsatte senare ner till älven, i vanlig ordning, för krovgrillning, bastu och bad. Men bastun var inte igång tror jag... och den enda jag såg bada var den allt för modiga Frida!


Johan, min älskade fästman och sambo, plockade en bukett till mig innehållande sju sorters blommor. Så fint av honom att fortsätta. Fjärde året i rad. Romantikern och världens bästa - han gör mig till den lyckligaste på jorden!


Dagen efter.
Midsommardagen - satte vi en ny tradition kan man väl säga. Efter förra årets succé, så hade vi planerat tillsammans med Lena och Jocke att åka båt på älven. Fiska lite och ha picknick på ön... denna gång med ordentligare matsäck än förra året.... Det blev hur bra som helst och en toppendag! Som man hade längtat. Och det var som Lena sa - man längtade nästan mer till picknicken än själva midsommarafton!

Här packas det i båtenVi närmar oss önVäl på ön... idyll!

Annars har man bara myst på... och nu är man hemma i stan igen...

Hoppas ni andra hade en fin midsommar med!

Inga kommentarer: