tisdag 20 april 2010

Sick, I tell You!

Hemma och sjuk idag.
Mår rätt risigt, men jag ska inte tråka ut dig med en ingående beskrivning.
Men måste bara säga att jag förstår inte vad det är för fel på min hals...
Har anmält mig sjuk för imorgon med.
Sen måste jag bli frisk! Har inte tid att vara sjuk.

Har spenderat dagen liggandes, först i sängen men sen förflyttade jag mig till soffan. Tittat på teve lite och haft laptoppen i knäet lite.

Fick hjälp av Hanna via msn att bestämma mig om min nu snart uttjatade bild på BH:n...
Så nu ska jag lägga ut den.

Tänkte även visa den andra versionen av masken. Samma foto, fast här med en liten effekt. Vad sägs? Blev den bättre eller sämre? Jag vet att den fortfarande är lite suddig... som sagt, avsaknad av stativ... jobbar på det...


Jag valde mellan två versioner på detta foto. Med Hannas hjälp bestämde jag mig för den som jag gjort om lite, då den blev ljusare. Den oarbetade blev rätt mörk, så man ser ju lite bättre på denna. Men kanske lägger ut den andra med... eller?



Nu väntar jag bara på min älskling som strax kommer hem från jobbet.



Tog en bild av mig själv efter vi var och blev sminkade och fotade av The Studio.
Men jag valde att ta bort bakgrunden då den blev... vad ska man säga... mindre bra... (läs: stökig)
Bjuder på den med...

3 kommentarer:

Lissan sa...

Wow, Idadida vilka supertjusiga bilder:)

Victoria sa...

Åh, vad duktig du är Ida!! Jag tyckte att bilderna på masken båda var bra på olika sätt. Med effekten blev den lite mer mystisk. Bilden blev mörkare och dolde lite mer i bilden. Samtidigt tycker jag att själva masken är snäppet bättre på den gamla versionen. Men båda är bra på sitt sätt och masken gör sig bra på kort :) En riktig Ida-bild som sagt :)

Bilden på bh:n var också superfin! Snygg bh :D Jag tycker att du placerat den bra i bild och halsbandet är en fin detalj som lyfter bilden. Rosetten är bra placerad och eftersom att den är så ljus jämfört med de övriga mörka tonerna i bilden, letar sig blicken mot rosetten :) Lite mer skärpa är det enda som saknas tycker jag, i övrigt kanon :D

Och just det.. bra gjort att ta bort bakgrunden på bilden på dig. Vet inte hur den såg ut före, men jag tycker att resultatet blev jättebra :)

Hoppas att du kryar på dig snart! Kram kram!!

Lillasyster sa...

Alltså, jag gör något fel då jag ska komentera!! Jag komenterade ju här för längesen...
Bilderna vart iaf jättebra!! Du är ju hur duktig som helst ju!! Nästan lika bra som jag! ;D