fredag 23 april 2010

tjat tjat...

Ja, jag är fortfarande hemma... och ja, jag är fortfarande sjuk.
Att vara hemma, liggandes och slut gör att jag känner mig rätt understimulerad nu.
Så då passar jag på att uppdatera bloggen, igen.
Inte för att jag har så mycket vettigt att skriva. Utan för att jag vill uttrycka mig med ord. Är less på att bara uttrycka mig med snörvlingar, hostande och kraxande.

Har inte någon vidare ork att ta mig för något speciellt. Så har legat i soffan hela dagen.
Slötittat på teve, har varit för slut för att pilla in USB-minnet i dvd:n... Knappat lite på datorn... och har lyckats leka med några bilder idag.
Finns annat jag borde göra, som är viktigare, men då krävs att hjärnan är med och det känner jag att jag inte haft...
Som sagt, har inte tid att vara sjuk!!!

Vill i alla fall applådera min lilla syster som är så duktig och stark.

Sen måste jag bara säga, att jag har en sån snäll sambo som är så omtänksam och ompysslande då man är sjuk (även... han är ju alltid så gullig och omtänksam)

Well well... lägger upp några av dom nya bilderna här. Bara för att bjuda på nått som kanske är mer intressant än min klagan...
Måste även säga, att några av bilderna som jag lagt upp tidigare denna månad ser lite suddiga ut för att jag råkade pilla på bildstorleken på "blogg-sidan", men klickar man på dom blir det genast mycket bättre!!

Har även idag lagt in en bild vid min bloggs rubrik... får se hur länge den blir kvar dock...


Denna bild tog jag med kameran på min mobil tidigt i vintras...
Gjorde bara om den till svartvit och så idag.

En bild jag tog när jag och Vickan tog våran foto-prommis där före jul.
Även denna omvandlad till svartvit.


Svärmors vackra blombukett hon fick på sin senaste födelsedag.
Då blommorna var så vackert färgsprakande
hade jag inte tänkt på att göra om
dem till svartvita.
Men idag åkte de med, då jag lix var i farten!



Och ja, fina fina sängen...
Svartvit, inte så mycket mer att säga!



Inte så mycket mer att säga, förutom att jag är så sugen på att handla lite inredning. Men det är ju så dyrt med möbler. Har hittat så vackra nattduksbord och så, som jag vill ha och byta ut de befintliga. Men. Det LÄR ju dröja.
Nä, få hoppas på nån drömvinst eller trisslott eller så. Men. Då gäller det dock att man ska spela även... hmm...
Jaja...

Nä. Fina, fina sängen nu kanske?
Hör hur min fina, fina älskling snusar på där inne....

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Tack, syster! Det värmer! :)
Va fin bloggen blev! Du är så duktig! :D