onsdag 27 maj 2009

Det är en phustig dag idag.

Vinden viner riktigt utan för. Runt knutar och i trädtoppar.
När jag var liten så brukade mamma säga "är det en pustig dag idag?" när det riktigt blåste. Och då brukade jag göra pustiga "aphuu aphuuu"-ljud (med munnen!!). Kan ha kommit från en Nalle Puh-bok. Men jag är inte säker.

Hej och hå. Fotboll på teve.
Men, min käre sambo lät mig ändå se GA - han nöjde sig med att jag zappade över till fotbollen i reklampauserna och nu får han ju ändå se sista halvlek i alla fall. Han är då för snäll. Skämmer bort mig. (Men det får du gärna fortsätta med, älskling!)

Har jobbat typ halv dag idag. På en alldeles ny skola. Det var skitkul att vara där och barnen sa att dom tyckte om mig. Det är ju alltid kul att höra. Personalen var alla hur trevliga som helst också. Hinner nog träffa dem mer imorgon hoppas jag.

Sedan gjorde jag en vända på möbelhus och elektronikaffärer. Spanade på mobilen jag hade tänkt köpa i veckan. Men då på Elgiganten träffade jag ju Frida som rekomenderade en annan mobil som även den såg väldigt trevlig ut. Mycket fin. Så nu har jag lite mer beslutsångest än vad jag hade tidigare. Hittade även lite roliga saker på möbelhusen. Men det blev inga inköp. Inte ännu i alla fall.
Oj, är som sugen på en ny lya nu.
Vill köpa nya sängen. Fixa ett snyggt och i alla fall normalstort sovrum. Gärna lite större. Har så många idéer. Men då är ju då främst pengarna och sen ytan ett litet problem.

Efter att jg kommit hem och nästan somnat i soffan så tittade Maria in. Det är så mysigt att vara med henne. Hade en lite trevlig stund över en kopp kaffe. Och sen när Johan kom hem for vi alla tre och åt på subway. Där jag även sprang på Marianne, som bjöd oss på Lisas 20-års kalas. Hon kommer hem snart, igen!
Sen for vi hem till Maria en stund. Det var som roligt att få se hur hon hade det. Jag tyckte om lägenheten, även om hon inte var så nöjd med den.
Kommer nog att bli fler mys-stunder med Maria snart. Så skönt att ses.

I går var vi till Boliden för att spana in Jens ungkarls-lya. En lägenhet med potential, men kan behöva lite fler möbler och omboning bara. Kanske måste fara å hjälpa han nån dag :P
Han hade även vad han själv kallade "ingångs-garderob", vad han egentligen menade var walk-in closet.
Men huvudorsaken för vårat besök i Johans hemort var ändå Lars, men framförallt Alfred! Typ det sötaste lilla killen. Han gillade som mig med. Jag fick massa saker av honom. Som till exempel snuttefilten och sådant. Men flera gånger om, för han tog tillbaka dem ut i mellan. Men det var lite synd om honom. För han var som rätt så förkyld.
Vi testade även thai-matsrestaurangen där på "byn". Det var fruktansvärt gott med kycklingspett och jordnötssås. Men det slår inte Bamboo City i stora stan Stockholm.

Nu är Ida lite trött.
Ska sova på saken, det vill säga vilken mobiltelefon. Tänkte inhandla en ny på torsdag kanske.

Bjuder på lite skön musik som Maria presenterade för mig idag.
Lyssna och njut!




Nattinatt

1 kommentar:

Victoria sa...

Hej!

Nä, det verkar inte bättre tyvärr. Jag kunde bara jobba halva sommaren och då fick hon inte ihop något schema för mig. Men hon skulle ringa om det behövdes någon extra.

Tack så mycket för komplimangerna. Karln min har varit och kommenterat det du skrev haha :)

Hoppas du får en trevlig sommar så ses vi säkert på stan om inte annat :)