söndag 10 maj 2009

Helg, helg... härliga helg...

... men snart är den över.
Känns som om man hunnit med så mycket i helgen.
Men ändå har den gått så fort.

Fredag var det jobb, slutade typ 17.30 i Lövånger, körde då raka spåret till Frögatan/a-torp för att hämta upp Hanna, körde en lov på norrböle och hämtade upp en vän till henne och så skjutsade jag dem till en grillfest på moröbacke. Så vände jag kosan hemåt till Johan och åt en mycket god och mysig middag med honom. Efter att ha slappat i soffan en stund så gjorde vi oss någorlunda klara och prommenerade ner på calles (efter att först sökt på old williams) för att träffa Frida och Ida.
Kändes bra att få träffa dem ett tag och prata.

Lördagen gjorde vi bort lite ärenden på stan, innan vi gick hem och fixade och fräschade för att gå på Ronnies överraskningsfest då han fyller 30 i veckan.
Det vart jättelyckat och så. Men jag kände inte alls många... Men träffade en som gick på samma skola som mig men är två år äldre, så känner inte han så mycket alls. Träffade även min gamla fotbollstränare, vilket var skoj. Så var ju givetvis en som jobbar på make up store där, som jag är lite bekant med. (Hon hade även med sig och visade upp sin färske lille bäbis på 6 veckor... en riktigt nöjd liten kille). Sen var det väl även något fler bekant ansikte, men inte mer. Och det var typ hur många som helst där!!
Johan hittade åt någon gamal innebandykompis också.
Men kvällen var jättetrevlig och jag tycker att det var riktigt lyckat. Synd bara att inte Susanne och Emil kunde följa... men på tisdag, det ställer vi våra hopp till!
Hörde även av Maria igår. Vilket var efterlängtat.
Jag önskar att vi finner tid att träffas någon gång bara.

I dag har vi börjat dagen rätt soft. Lallat på och mycket sen frukost.
Läste ut boken idag... till ljudet av regnet mot taket... fördel med takvåning!!
Sen såg vi (eller mest jag, då Johan var lite trött) en mysig skräckis. Även detta när regn smattrade mot fönstret.
Känns som mer legalt då, att sitta och se film mitt på blanka dagen... om det är dåligt väder. Vi hade hyrt film förra söndagen, och hade inte hunnit se denna förrän idag.
Det var i alla fall Guillermo del Toro´s "Barnhemmet" ("El Orfanato") som vi/jag såg idag. Mycket bra film som jag starkt rekomenderar.
Efter att vi svängde förbi "hemmakväll" (tyckte videoteket var bättre namn) och lämnat tillbaka filmerna, så körde vi till klutmark för att fira min söte morfar som fyller år idag. GRATTIS MORFAR!!
Träffa släkten och prata på och så var mycket mysigt. Och mormor hade traditionsenligt gjort en liten variant på julbord. Mycket gott. Men till morsdag har hon utlovat kroppkakor, vilket kanske är det absolut bästa jag vet. Mormors kroppkakor...


Förresten, kom på att jag glömde någon punkt på förra inlägget... men kommer inte ihåg just nu vad det var...


Till veckan vet jag att jag får jobba torsdag och fredag iaf... hoppas att det kommer mer jobb och så. Fast det finns så fruktansvärt mycket jag skulle ha hunnit med att göra som inte hinns. Jag är inte riktigt i topp... om det är pollen eller om det är något som är på g igen, som jag hade i höstas, vet jag inte. Så jag blir så jättejätte trött och slut av att flänga runt på nya ställen var och var annan dag. Det possitiva är väl att man snart sett vartända ställe i hela kommunen som jag kan jobba på, då finns det inga "nya" längre...
Ser dessutom inte ut att bli så mycket jobb till sommaren, efter vad jag hörde idag, inte på mitt "gamla" sommarjobb i alla fall. Skulle faktiskt vara underbart skönt att få ha lite "semester" någongång. Har aldrig någonsin haft semester, inte mer än någon enstaka dag kanske. Är nog inte helt nyttigt det heller.

Nä.
Nu, mysa i soffan
(om det blir nå annat än sport på teven ;P)

Inga kommentarer: