torsdag 7 maj 2009

-:irritationsmoment :-

Just nu finns det saker att irritera sig på...

Stora nummer ett är, (vadihelvetteaftonbladet?!) serien de (dvs aftonbladet) kör med kvinnor som blivit mördade av sina män. Varför? Visst, jag tycker det är fruktansvärt tragiskt och att deras familjer har smärta för livet. Men, är det inte så att män fått sätta livet till för sin frus/kvinnas hand även... och barn som dödats av sina föräldrar. Det finns så mycket tragedier.
Sen, ska det vara någon skrämselpropaganda? "Lita inte på din karl... man vet aldrig" eller?
Kan tolkas på många sätt...
Men som skrivet är, jag tycker ju att det är ofattbart hemskt.

Stora nummer två är/var... naken-Janne (han som var med i farmen).
Robert Aschberg och Gert Fylking gör ju denna prestation att gå från Ystad till Haparanda, eller om det var andra vägen?! Hur som helst är det ju en rejäl prommis, inte gjort på en dag eller två.
Men för att komma till saken, så gjorde ju denne naken-Janne dem sällskap en bit...
Han var klädd i toppeluva, rejäl vinterjacka och skodd med ett par fina vandrarkängor. Men mellan midjan och ankeln var han näck. Är karln halv-nudist, eller njuter han av att visa upp sina mer (eller mindre) privata delar.
Visst är det väl ändå förbjudet att blotta sig...
Jag förstår inte riktigt... blir bara arg... tänker på alla traumatiserade små barn (och vuxna).

Jaja, en eloge till Robban och Gert i alla fall... slå ett slag för att uppmärksamma prostatacancer.

Sen, lägenheten... i all sin charm, så blir man ibland less...
Tur att man har bra grannar ändå (i alla fall till 75%) ;)
Susanne och Emil var upp en snabbis i afton. Det är som så trevligt att pratas med dom. Om inte dom bodde här, skulle man nog vilja flytta fortare...

Och, pendla till Lövånger... jobbade 3 timmar idag... körde 10 mil... Känns lite surt...
Har dessutom varit ute merparten av de där 3 timmarna, i världens blåst. Så nu känns det lite raspigt i halsen... bläää... Eller är det du Cecc som smittat mig :P

På tal om irritationsmoment... så hade jag ju hittat ett par billiga och skitsnygga brallor i en katalog som damp ner i brevlådan i förrgår, så jag tänkte att man kan ju prova beställa dom. Sitter dom snyggt är det så värt det. Men då givetvis var dom slut nu när jag skulle skicka in beställningen!!!
Tur att det bara var en sån där materialistisk grej ändå... fast lite missnöjd känner man sig

Nä, finns mycket skit!
Tur att det finns så mycket bra att glädjas över även.

Linda kommer snart upp till skell... guuuuuuud så jag saknar henne ibland. Så det gör ont i själ och hjärta. Självklart har hon med sig sin familj. Så kul att få träffa smågrabbarna igen även! Och Jocke, han är en sån skön lirare!

Snart helg, och massa mysiga och roliga planer...

Min underbare sambo, som haft middan klar två dagar i rad nu när jag kommit hem. Fick även presenter av honom igår. Han är som så rolig.

Träffade förresten André på stan idag också.
Måste styra upp att umgås nån dag snart, då han kommer hem från turkland igen.

Ojoj... nej, nu tror jag att John Blund avlagt en visit här.
Sängen känns som lockande, men då vet jag att jag kommer att läsa ut boken... och det vill jag ju inte :P

hörs

Inga kommentarer: