fredag 22 maj 2009

Tack alla gudar för Spotify

YeZ!
Finally!!

Nu finns det underbara programmet på våran dator.
Har lyssnat igenom massa musik som jag saknat, då den ligger i burken som är paj.
Underbart!

Har ikväll haft ett anfall av ilska då jag inte hittat mina favvo-sommar-byxor... dom från MQ. Jag hoppas att dom får in nya på affärn. Ska isf köpa ett till par, minst! (Antar att jag kommer att hitta min mystiskt försvunna även)

Lena var och såg GA med mig här om kvällen.
Det var trevligt att umgås med henne. Som alltid.
Kom på att jag är tvungen att skriva in en skön kommentar hon fällde här om dagen då vi var ute på en prommis.

Ida: "Jag fick ett brev från arbetsförmedlingen här om dagen, och jag blev då så irriterad!"
Lena: "Det där sista är som så självklart 'brev från arbetsförmedlingen = irriterad' "

Eller nått sånt... ja, det var då i alla fall mycket bättre i verkligheten. Kom just nu inte på vad hon sa. Menne... ni får fantisera ihop alltihop själva så det låter bättre. Innebörden har ni nu.

På tal om det där brevet från arbetsförmedlingen, dom vill kalla mig till ett möte för att utveckla min handlingsplan och så vidare. Ett gruppmöte. För dom som jobbar halvtid.
Det känns lite tokigt. Jag har ju i och för sig inte någon direkt anställning. Men vissa veckor jobbar jag mer än heltid. Andra veckor jobbar jag typ som heltid. Bara ibland har det blitt luckor i schemat. Och då tänker man på de som inte alls kämpar för att få jobba. Som bara går hemma och glassar och cashar in a-kassa. Kan inte arbetsförmedlingen inte göra nått för att sätta dem i jobb istället för att jaga oss som försöker och håller sig med jobb.
Man kan ju i alla fall fundera...
Menmen, det kanske leder till nått gott. Synd bara att det inte söks så många SO-lärare, att det finns lite för många utbildade.

Imorgon hade jag och Cecc planerat att åka till Umeå. Men, på grund av tillkortakommande av money så tror jag att vi skjuter upp det. Till en annan dag.

Lyssnat igenom lite sköna låtar på youtube även i afton.
Bjuder här på en video som jag föll för.
Bild från en av kanske världens bästa filmer "Pans Labyrinth".
Ljud från bland annat ett av mina favoritband "The 69 Eyes". Men det är lite fler band med, och jag kan nog inte säga att jag känner igen dem alla. Men denna kombination av ljud och bild tycket jag i alla fall om.
Nog svammlat nu, lyssna och se och njut.

3 kommentarer:

Murmeln sa...

Ursäkta, har ju haft spotifyinvites ett bra tag nu och trodde jag hade frågat om ni ville. Har väl en sådär 9 som ligger och skräpar. Mkt bra film föresten:).

Cecc sa...

Är verkligen nyfiken på det där med Spotify :) Får kolla in det imorron :D Är det så coolt som det låter måste man kanske skaffa en..det.....

Men har du pratat med AF då? Vi surrade ju om det där tjollret, att du ska dit på möte, å att det är helt galet men visst skulle du ringa dom å höra om du verkligen måste dit? Är bara nyfiken i en strut om hur det gick...

Men nu undrar jag...hur långt du har kvar..... Har ju gått en timme snart å du kanske börjar vara redo att dra ner på stan. Vi får ta Ske-å shoppingcenter som ett substitut för Umeå ;) Men det blir nog trevligt iaf!

Nisan sa...

Ja du det har jag inte hunnit med att göra ännu, men jag hoppas att jag ska få tid till det sen. Trivs rätt bra redan nu på Friskvårds så tror jag blir kvar där. Tack för igår. Kram