söndag 4 oktober 2009

första snön






Den första snön föll idag.
Riktigt mycket snöade det faktiskt i Gråberg där vi spenderat natten.
Tog kort från altandörren.
Nästan lite Narnia med lycktstolpen.

Helgen har varit väldigt lugn.
Efter vi kom hem från jobbet i fredags så packade vi våra väskor och for till Strömfors för att fira världens bästa svärmor på hennes födelsedag. Det var väldigt trevligt, att umgås och mysa på. Det kom några fler dit även för att fira henne.
Min svärfar hade köpt en väldigt fin blombukett, som jag använde min kamera till att föreviga. Lekte även lite till med kameran hemma hos dem.


(det finns många, många fler kort på blommorna, även på äpplena)


Igår, lördag spenderade vi förmiddagen till att softa. Sen åkte vi in till Boliden för att se en hockeymatch, innan vi åkte mot grå.
På kvällen blev det grillning nere vid älven. Hur nice som helst!
Tog några kort med min mobilkamera, blev inte allt för bra, men tänker lägga upp dem på "Gråberg"-sidan jag skapat på FB.
Blev relativt bra uppslutning fastän det var rätt kallt. Det var en perfekt avslutning på en väldigt mysig dag!

Idag, igen... snö.
Snöstorm.
Vinterdäck.
Vaknade med migrän i morse.
Därför har min dag varit mindre produktiv.
Kom i alla fall trea i skip-bo. Av fem. Så rätt medelmåttig alltså.
Johan har som vanligt varit världens bästa och pysslat om mig därför idag, älsklingen.
Och, vi (Johan) hittade åt kupévärmaren idag med. Vilken tur! Även sladd och skrapa!
Fick skrapa bilen med en slickepott i torsdags å fredags.

På tal om torsdag och fredag, så gick det väldigt bra att jobba. Det var jättekul att få komma och vara på en skola. Dessutom på en sån mysig skola. Hoppas bara att alla lås blivit åtgärdade innan det blir dax igen...

Här, innan jag går och lägger mig, kan jag bjuda på ett till kort jag tagit med min nya kamera, då jag äntligen har installerat allt på datorn och så.
Lekte bara lite hemma en kväll. Har dock inget stativ ännu, därför kan bilden vara lite oskarp. Har inte heller lärt mig alla funktioner och sådant. Men, det kan ju bara bli bättre nu då...





Still I´m Sad...

Inga kommentarer: