tisdag 20 oktober 2009

Still @ home

Har varit hemma hela dagen idag med.
Sovit en hel del. Vilket jag nog har behövt.
Då jag inte sov så mycket igår...
Steg upp då klockan nog var runt 14.30 idag.
Bra med vila, men det märktes nog på mitt humör sen, att jag inte ätit nått...

Men, min fina sambo gjorde middag till mig och det piggade upp mig!

Fast jag tycker att det är väldigt tråkigt att jag missade dagens planer med mina girlfriends, med lunch på stan och shopping... Hade som längtat och sett fram emot det!

Pratade med min mamma nyss. Om att fara hem till grå imorrn och äta middag.
Kul att äta middag hos någon annan än sig själv, speciellt hos mamma! Är så sällan man hinner med det... Men det är väl så att vara "vuxen" antar jag...
Men vi får se hur jag känner mig. Kan vara bra att vara frisk, till fredag, till begravningen.
Så känner jag mig krasslig vill jag inte fara och smitta ner någon.

Sen vill jag även ge en eloge till min syster, som är stark och höjer sig över det som är. Det som var.
Du vet, syster, att du är värd någon bättre. Någon som inte ljuger tvångsmässigt och förvränger verkligheten.

Har även pratat med Lena idag, över msn.
Världens bästa Lena.
Hoppas vi hittar någon tid till att ses, på riktigt, snart!



Måste bara få berätta förresten, vad jag hörde en dag för någon vecka sen då jag gick på stan. På indiska, för att vara exakt.
Två äldre damer som var och kikade runt, då sa dam 1 till dam 2: Men har du sett vad dom har här?
Dam 2 svarar: Inte är det väl en adventskalender?
Så gick dom och kikade på en sån där stor adventskalender i tyg som man kan hänga fast små julklappar i.
Dam 2 fortsätter: Jag tycker att adventskalendrar är ett straff från yttre rymden...

Det lät så kul, när en äldre dam drar till med ett uttryck som "straff från yttre rymden" och när det dessutom var om adventskalendrar... jag menar! Vad i hela friden är det som är ont över adventskalendrar??

Jaja... hopp om liv iaf...
Nyser inte lika mycket idag och har inte lika ont i halsen, även om det rosslar och rösten inte hänger med riktigt...
Så, snart kanske jag orkar göra nått annat än att se på teve och slösurfa på laptopen från soffan...
Är som less, vill göra nått. Vara någon annanstans. Men måste kanske ge mig till tåls en dag till?
Känner mig lite socialt understimulerad just nu. Fast tur att jag har en sambo... och att telefon och msn finns. Facebook har ju även gett mig lite socialt utbyte!

Jaja... nog om detta.
Se på teve med älsklingen lite snart.
Nu quizz queen med syrran :)
Sen sova, igen....

1 kommentar:

Syster yster sa...

Tack min älskade syster!