onsdag 28 oktober 2009

trött trött trött...

...känner mig så sliten, igen.
Vet inte varför.
Är så trött på detta...

Well. Ny vecka i all fall, eller ja. En bit in redan i nya veckan.
Vet inte om det hänt nå revolutionerande sen sist.
Eller, vi var och köpte nya sängen i lördags.
Jag längtar tills vi får allt på plats. Beställde madrasser och sånt så de kommer i nästa vecka tror jag. Kommer att lägga upp foton här då vi fått i ordning allt, eller ja, nästan allt iaf.
Var och hälsade på Lena och Jocke i lördags, som planerat. Så skönt att komma hemifrån och prata med människor som "pratar samma språk" som en själv. Kändes bra att träffa Lena även.
Annars vet jag inte om jag har nått spännande att berätta om.
Igår hade vi personal-möte.
Det är så himla kul att träffa alla. Även om vi satt i tre och en halv timma och pratade, så kändes det allt för kort.
Som tur är kommer det snart en p-fest och sen även en liten ikea-resa för oss. Kommer att bli hur kul som helst!! Jag gillar verkligen mina jobbarkompisar... dom är guld!

Igår var vi även på en lägenhetsvisning. Gud så underbar lägenhet... allt kändes så rätt med den... förutom priset då kanske... När mäklaren ringde idag och frågade om vi ville lägga bud så sa jag att vi nog stod över denna gång... Det kändes inte så kul. Men, så länge vi bor med varandra och så, så är jag nöjd ändå. Vi ska på fler lägenhetsvisningar imorgon. Känner att det kan vara bra att göra sig lite medveten. För vi är nog inte direkt på väg att flytta riktigt ännu... som det känns idag.
Trots alla fel och brister så är denna lägenhet vårat första hem tillsammans. Den har trots allt sin charm och vi trivs så gott med grannarna.

Ikväll ska jag till Camilla och hälsa på med tjej-gänget.
Det kommer att bli mys! Det är alltid mys!!

Just nu bör jag ta i tu med och göra saker.
Men jag har ingen ork. Ingen lust.
Vill helst lägga mig och sova igen.
Någon som vill göra allt annat istället för mig?!

Och så nalkas även Halloween. Min absoluta favorithögtid.


Vi ska ju på en tillställning hos Johans jobbarkompis/nästan chef, vet inte vad man kallar det. Arbetslagsledare!? Blir kul. Men vad ska man klä ut sig till? Hjälp?
Det står mer eller mindre stilla i min skalle, har inga uppslag och inga pengar att lägga ut på nån avancerad kostym. Har några idéer. Men vet inte om det blir speciellt roligt...
Fast iofs skulle det ju vara skrämmande utklädnader...


Någon som förresten vet hur man smidigast planerar ett bröllop? Och även kompromissar på bästa sätt? När båda har starka viljor och idéer, men de inte direkt lutar åt samma håll...
När jag var yngre hade jag ju lite idéer. Men inget som funkar nu.
Jag sa att jag skulle gifta mig på just Halloween.
Jag skulle ha en svart och tuff klänning.
Hade väl även några till föreställningar...
Men nu... Vill fortfarande ha ett höstbröllop, eller vinter. Jag skulle nog helst nästan vilja ha en brogerlig vigselförrättare... men, vi är ju två om detta. Men jag älskar Johan (bland annat) för att han har egna idéer och åsikter. Skulle inte klara av att leva med någon som aldrig hade en egen åsikt och så, då får man ta att man inte alltid är överrens. Även om vi är det för det mesta och om det mesta.
Men som sagt, kanske man skulle behöva en personlig wedding-planer...


Nej, lite action nu kanske...
om det finns ork.
Vet inte var min energi har tagit vägen. Är så leds på detta...

Inga kommentarer: