torsdag 22 oktober 2009

on the legs

Ja, nu är jag väl som på benen...
Har jobbat ikväll. Gick bra. Men jag känner mig rätt sliten ännu.
Inte helt på topp.
Men, hade ingen feber igår och inte idag heller. Så nu vill jag inte vara sjuk längre.
Fast det är ju lite svårt. När man vill vara frisk, men kroppen säger något annat.

Hade ett samtal eller tre med arbetsförmedlingen idag. Att jag inte kunde komma på det inplanerade mötet för jag var för risig och ville satsa energin på att jobba istället.
Då blev jag avskriven från arbetsmarknadens förfogande och är tvungen att gå dit och skriva in mig igen. Va f*n? Varför allt detta extra arbete undrar jag?!
Har ju aldrig gjort så tidigare utan då bara kryssat "sjuk heldag" på kassakortet. Men tydligen ska man ringa till arbetsförmedlingen då man blir sjuk och sen måste man gå dit då man är frisk igen och på-anmäla sig... snacka om dubbeljobb...
Jasi, man blir inte klok...

Men jag måste få berätta, min fina karl till sambo och fästman... han bad mig kolla om han glömt en sak i ett fack i bilen, när jag skulle fara mot Byske. Men inte hade han glömt något. Han hade gömt något istället! Han hade köpt goda chokladhjärtan till mig...
Åååå... så gullig man kan vara. Min älskling. Du är bäst!

Någon annan som är bäst, är ju våran emmaannagreta... Min lillasyster!
Du vet att du är stark, snygg och smart och rolig... Du har inte förlorat NÅGOT... utan vunnit i längden.
Det är bra, att du nu vet hur du blev behandlad och att du slipper det nu. Jag hoppas bara, att någon annan tar sitt ansvar och står upp till sina handlingar. Kan tala sanning och göra det som är rätt. Men det är inte lätt, när man vänder kappan efter vinden och byter sandlåda så fort det inte riktigt passar sig längre. Inte vill ge en förklaring och lämnar frågor öppna och förväntar sig att ingen ska söka svaren.
Men syster liten, framtiden ligger öppen för dig nu!
Du har alla möjligheter!

Nu... repris av vänner... sen sängen... försöka sova

begravning imorgon... klump i magen
overklighet...
jag har ännu inte förstått...
jag är ledsen...

natti

Inga kommentarer: