torsdag 8 oktober 2009

today

Dagens kulturella: Har varit på teater!
Idag var jag med min kusin Sara och hennes lilla dotter Iris på barnvagnsteater och såg "Bitterfittan". Det var en jättebra föreställning och det var rätt kul med ett helt gäng småbarn som ibland samstämmigt framförde ett kollektivt jollrande och även några gråt och så... störde faktiskt inte alls!

Har även jobbat kväll ikväll, då en jobbarkompis ringde idag och frågade om jag kunde ta hans pass då han var så förkyld... Nemas problemas lixåm!
Dock ska jag upp imorgon och jobba på skola... tidigt! (Eller ja, kanske inte... börjar ju ändå inte förrän 08.00) Men så jobbar jag även kväll imorgon med på gården. Trött-varning imorgon kväll alltså!

Johan ska sova borta med sina elever imorgon. Så, får se vad man hittar på då man kommer från gården :)


Igår var vi förresten på Olles och såg hockeyn och åt middag med några jobbarkompisar till Johan. Det var kul, trots att dom ju inte spelade så bra...

Annars har veckan hittills inte varit så spännande... har varit rätt deppig. Men det är väl egentligen på sin plats just nu. "Bara att gå vidare". Ron infinner sig till slut... någon gång...




Sen så är jag fruktansvärt less på våran lägenhet just nu...det är så kallt, jämt, just nu... igår var typ det varmaste vi hade inne 17 grader... och det var i köket, som är relativt varmt om man jämför med resten av lägenheten...
Så mycket brister...
Jag blir stundvis galen av att bo så här... det tär faktiskt oerhört...
Men samtidigt så tycker vi om mycket med att bo här.... men det börjar väga över...

Fast, tips på andra bostäder är välkomna!!
Helst redan igår!!

Nu ska jag "skutta" i säng...
Ska typ snart stiga upp!
Natti

Inga kommentarer: