tisdag 21 juli 2009

Burning Fever...

Hade ju tänkt skriva lite om helgens trästock här, senast i söndags. Men vad händer. Feber med halsont och yrsel satte stopp för de planerna.

Men här kommer en kort update om vad som hänt sen senaste uppdateringen.

Fredag, stressade hem från jobbet för att undvika regnskurarna som envisades med att komma med oregelbundna mellanrum hela förmiddagen och delar av eftermiddagen. Efter en snabb visit på solbacken och Shape där jag fyndade en spegel och lite kraffs så bar det av ner på trästocks.
One With Wonder stod på schemat och de rockade verkligen som fan! Vi träffade även våra ex-grannar Ronny och Emma där, som även de skyndat dit för att ge Emil vårat grann-stöd och lyssna på skön musik.

Här, en liten tjuvkik på bandet. Men taget med mobilen.

Sedan bar det av hem igen för att snabbt slänga i sig mat och fräscha innan vi skulle på bio och se den efterlängtade Harry Potter och Halvblodsprinsen.
Tyvärr måste jag ju säga, blir filmerna mindre trogna böckerna för varje produktion tycker jag. Eller jag vet inte, men de återspeglar inte böckerna så bra som det kunde ha gjorts. Bara en sån sak som att inte fortsätta på temat i den första filmen, där allt kändes så rätt. Till exempel tids-epoken det utspelar sig i. Lite mer mot 60-talet när det gäller kläder och sånt i "mugglar-världen". Menmen... jag kommer att köpa den när den kommer ut på DVD ändå.

Lördag bar det av till Umeå en sväng. Moster Anna-Karin hörde tidigare på veckan om jag kunde tänka mig att hänga med till Umeå för att hon skulle skjutsa kusin Fanny till flyget där och det skulle bli lite trist att köra hela vägen till Skell själv sen. Jag sa att det kunde jag ju givetvis göra, så nu har jag sett Fannys nya lägenhet! Vi var även en stund på strömpilen, vilket jag trodde skulle vara större. Dessutom hade dom inte "min" topp på MQ där, även om deras dator sa att den skulle finnas kvar. Men expediten där kände min kompis Lisa som jag läste religionen med på universitetet. Så det var som kul. En liten värld vi lever i!
Efter att vi lämnade Fanny på flygplatsen så styrde vi kosan norrut efter E4:an. Stannade av på ett ställe efter vägen och drack kaffe och tittade på antikviteter. Spännande!!

När jag kommit hem, blev det kraschlanda i sängen tvärt för att vila lite. Hade svinont i halsen och huvudet kändes som om det satt lite löst. Men, efter en dusch och byte av kläder drog vi ner på området för att dels äta en fruktansvärt god langos och sen se Terrortory, vilka var riktigt bra, som vanligt. Köpte till och med en t-shirt av dem. Eftersom Johan N stod och sålde. Han måste ju trott att jag hade fått en stroke eller nått... för jag svammlade bara när jag pratade. Tur att han känner mig sen gamalt!

Efter detta, så hittade vi många bekanta ansikten som vi pratade med och umgicks med. Vi lyckades se rätt mycket av Moto Boys framträdande. Vilket var överraskande bra, men det är ju väldigt lugn musik. Som mina godnattvisor ungefär. Så man blev lite trött.
Som tur var, så gick tiden rätt fort framt till det att Totalt Jävla Mörker äntrade scenen och sparkade liv i allt och alla (som var kvar i alla fall). Fruktansvärt bra! Dom är helt grymma live.
Fast, jag vet inte vad jag ska tycka om "nya" sångarn. Han gjorde några grejer på scenen som jag inte tyckte var så snygga. Inte så TJM vad jag sett iaf.
Men, grymma var dom.

När de spelat klart vart det att fara hem och dyka ner bland täcken, kuddar och lakan för att söka sömnen och försöka befria huvudet från yrsel och smärta och lindra halsens onda eld.

Då det vankades frukost på söndagens förmiddag kände jag mig inte allt för kry. Efter att ha provat febern konstaterade jag att jag var sjuk, som jag känt. Så det blev inte att fara till Nyholm och äta middag med Johans släkt hos Farmor Margot som planerat för mig. Johan fick fara själv. Själv var jag liggandes hela långa dagen. Men med mycket sömn, kändes inte dagen outhärdligt lång ändå.

Måndag var jag hemma från jobbet, liggandes. Idag, tisdag... hemma... sittandes...
Pratade med bossen i morse och blev berordrad att stanna hemma imogon även. Trots att jag hade tänkt jobba. Jag hade ju tänkt jobba idag med. Men på grund av att det skulle bli allt för besvärligt för bossen att planera om det skulle bli som idag, att jag skulle känna mig krasslig och måsta stanna hemma så sa hon att jag skulle hålla mig hemma imorgon även. Fick även höra någon svordom i telefonen. Opassande kan man ju tycka.

Jaja... idag har då Johans dator kraschat även.
Hoppas på att det ska gå att ordna.

Håll tummarna med mig!

Inga kommentarer: