söndag 26 juli 2009

Fire - Walk With Me

Yes. Har nu, under tiden då vi vart så krassliga båda två sett Twin Peaks. Eller, ja... typ senaste dagarna bara. Har bara ett avsnitt kvar av första boxen nu!
Men, Maria... våra twinpeaksmackor saknas i natten...
Fast jag tycker att det är kul att Johan gillar med.

Om det inte vore för att John Blund tittat förbi så skulle vi nog se klart s 1 nu direkt!

Måste tacka alla för den jättetrevliga kvällen!!
Vi var i Byske och grillade med Nina och Mange och Saga, Anna och Patrik, Camilla och Robert och deras lille Brian. Vi var i Ninas föräldrahem, det är så mysigt där. Jag förstår varför de vill flytta till det huset!
Så kul att vi gjorde om det i år, och va roligt att vi hann träffa Camilla och Robert, och få se hur mycket charmtrollet Brian växt. Han tog tydligen sina första steg nu i helgen bara eller så. Men jag tror han fick lite scenskräck när vi alla försökte peppa honom att göra om bravaden.
Fast vilket glatt litet barn. Han skrattade och flirtade och charmades mest hela sin vakna tid.
Men jag höll mig lite på avstånd, då min hals känns som ett rivjärn idag.

Update på lägenhetsfronten.
Fruktansvärt less på denna lyas skavanker nu. Detta hus borde ses över rejält tror jag.
Men, vi var ju som skrivet och tittade på den där källarlägenheten igen igår. Efter att jag sovit på saken så kände jag mig också tveksam. All lyx som golvvärmen, det stora badrummet med två handfat, diskmaskinen och öppenspisen kan nog inte överväga det lilla köket, det lilla sovrummet och det lilla "tredjerummet". Men framförallt att det är en källarlägenhet. Avsaknaden av balkong och så... man kanske är kräsen.
Fast, jag tycker att mötet med hyresvärden gick väldigt bra! Jag tror han gillade oss. Så jag ska ringa och säga att vi nog inte tar denna lägenhet, men om han får nått annat ledigt kanske vi är intresserade. För det verkar vara ett bra ställe att bo på!

Men, kära vänner och andra... tips på andra lägenheter är mycket uppskattade!!!

Johan pratar om att köpa en lägenhet. Men jag känner, att i så fall kan jag lika gärna tänka mig att köpa hus. Eller inte lika gärna, utan istället kanske är rätt uttryck.

Och på tal om framtidsplaner, så har jag förutseende som jag är, pratat med en lysande fotograf redan om att vara våran bröllopsfotograf. Ett uppdrag som hon gärna skulle ta på sig!
Jobbade med henne, Viktoria, igår. Det var hur kul som helst att jobba med henne. Hoppas hon får jobba sen, v 33 då jag ska jobba på lassa med. För då får vi jobba tillsammans!
Igår var vi och åt våran lunch på stan. Då vi var på heimdall, så var det väldigt passande. Det blev monaco, där jag inte ätit lunch sen jag jobbade mitt första år på norrhammar. Blev väldigt positivt överraskad faktiskt. Så det ska jag nog göra om.

Oj, vad klockan tickar på.
Och herregu vad jag svamlar nu känner jag.
Det verkar som om vi inte får någon övernattningsgäst ändå. Vi väntade nästan att Markus skulle höra av sig. En annan kväll kanske.

Så nu ska jag hoppa i snarklådan. Med ett gäng halstabletter av olika slag på nattduksbordet!

TLK2UL8R

1 kommentar:

Victoria sa...

Bröllopsfotograf är jag gärna :D Jag antar utmaningen :D

Det var en trevlig jobbdag och lunch i fredags :) Anna blev lite kinkig som jag berättade men det kan jag förklara närmare sen!

Det verkar som att jag ska vara på erikslid då du kommer tillbaka.. så det borde ju innebära att vi jobbar ihop på lassa :)