torsdag 23 juli 2009

Lägenhet? Någon?

Det har väl inte hänt så där jättemycket spännande på sistone, då jag spenderat de senaste dagarna i horisontellt läge i tevesoffan med ond hals och feber.

Men igår var vi ändå en vända till gråis och gick tipsrundan. Premiär för oss i år. Det var jättetrevligt att träffa alla gråbergsbor och även många kompisar var där, barndomskompisar med respektive... och barn!
Gick hyfsat för mig ändå måste jag tycka, när det var många chansningar. Frågor som "vilken tid gick solen upp idag? 03.15, 03. 23 eller 03.27" var ju lite knepiga... Men sen vann vi på lotter och så, så vi fick med oss ett paket kaffe, fyra muggar och ett gäng kakor hem. Vi vann det alltså, inte stal...



Idag har jag jobbat. Det var kul. För direkt till nio-fikat kom en jobbarkompis och frågade om vi bodde kvar på samma ställe fortfarande och om vi inte ville byta upp oss lägenhetsmässigt. För hennes barnbarn skulle flytta. Sen fick jag ju även reda på att det var Jakob som jobbar på lassa med och som jag känner lite sen några år tillbaka.
Så i afton var vi och spanade in den lyan, det är en trea på 105 kvadrat. Jag tycker att det låter och verkar helt underbart och jag skulle kunna flytta imorgon. Johan är dock lite mer tveksam, bara därför att det är en källarlägenhet. Sen får han ju en bit extra att cykla till jobbet.
Men jag tycker att det är mer fördelar än nackdelar... tror jag.
Vi ska dit igen imorgon och få en "riktig" visning och träffa hyresvärden och så.

Fast jag fick som ett omen idag tycket jag. Då jag duschade innan vi skulle fara dit, så började duschen att låta konstigt och så började det rinna dåligt ur duschmunstycket. Så jag skruvade upp, eftersom det var rätt nyligt det var rengjort tyckte jag att det var konstigt. Och då kommer det bruna slem-klumpar ur duschslangen... ur själva slangen där det RENA vattnet ska komma från.... Oj så äcklad jag blev. Tvättat håret med slemvatten? Kanske därför jag haft lite problem med att håret blir så fett?
Eller?
Ett omen ser jag det som ändå...

Jag vill flytta nu... är så less på allt strul och så med detta hus... så less, så less....

Men, finns det någon som vill ta över denna lägenhet om vi skulle få för oss att flytta?




Glömde förresten att berätta om min gulliga kusin!!
Telefonen ringde i fredags... och en väldigt försiktig Mimmi hör sig för om vi ska vara hemma något under kvällen... för hon vill så gärna att jag ska sminka henne.
Jag blev jätteglad att hon frågar och jag tycker att hon är så söt!

Nu Fringe.

Johan är ikväll med sina barndomskompisar och bastar utanför strömfors. Jag hoppas han har det mysigt!!

Vinkevink

Inga kommentarer: