lördag 4 juli 2009

Calming cold...

Det har varit kyligt nu någon dag.
Rätt skönt att få en paus från den tropiska hettan, men jag hoppas att solen och värmen kommer att hitta tillbaka till veckan.

Beach Boys igår var ju hur bra som helst. Det var jätteskön stämning och det var kul att se att mor och far hade så underbart roligt!
Det var bara trist att det var så kallt just i går kväll, då det var beach party och scenen var uppbyggd på sandstranden på pite havsbad. Kalla vindar från havet svepte in. Synd om de som hade klätt sig alldeles för lite.

Ikväll har vi vart på fest hos Frida, hon är hur skön som helst. Det var kul att träffa massa nytt folk som var jättetrevliga. Hela det gänget är som så roligt...
Det var även jättekul att bli bortbjuden på fest för en gångs skull. Det har nästan varit så att om man vill festa så måste man fixa en fest själv och det är som lite tröttsamt.
Denise har dock varit den som bjuder på fest, men senast kunde jag ju inte komma. Vilket var väldans tråkigt då det var hennes födelsedagsfest. Men med migrän mellan öronen så hade jag inte varit någon trevlig festdeltagare.

Festival i helgen. Nej. Inte jag.
Men jag skickade iväg Johan med sina vänner. Jag tycker han ska unna sig att gå ut och jag tror att han kommer att ha kul. Med dem har han aldrig trist.
Själv är jag lite trött. Då jag igår steg upp typ 05.15 och gick och la mig vid 03.00-tiden nu i morse. Sov dock till typ 12. Men är ändå lite mör i hjärnan så att säga.

Så just nu sitter jag bara hemma och njuter av skön musik och känner lugnet för en gångs skull. Grymt bra musik. Ska dock inte lägga upp något här, då musiken jag älskar av så många ses som depresiv. Det är bara Maria som förstår. Du vet. Du vet så väl!

På tal om Maria och musik. Vi sprang på Johans gamla barndomskompis Peter på stan här om dagen. Han är som en skön lirare. Han har just köpt upp ett café här i stan som han ska göra om till rock-klubb, så han var som nöjd över det. Men han berättade även att när han turnerade med Khoma så polade dom rätt mycket med In Flames. Så... Så grymt kul!! In Flames är som kanske mitt absoluta favoritband av all skön musik jag vet om... Bjuder därför på en flames-låt.



Nu börjar snart en repris av criminal minds, som jag funderar på att se. I väntan på att Johan kommer hem. Han hade inte någon hemnyckel, så jag tog hans och jag vill inte gå och lägga mig med dörren olåst. Även om det här kanske är världens tryggaste hus, nästan. Så skulle jag nog ändå aldrig kunna sova, om jag visste att jag inte låst dörren.
När jag bodde på skiftes så kunde jag typ gå upp tre-fyra gånger per kväll/natt för att kolla att ytterdörren var ordentligt låst!

Nä. Nu väntar tevesoffan på mig. Jag hör hur den ordlöst skriker efter mig.
Nattinatt!!

(and btw så fick vi inga ringar före helgen... eller fick å fick... fick inte hämta och betala dem... eftersom vi ville ha "specialgravyr" i dem... äsch lixåm)

Inga kommentarer: