onsdag 29 juli 2009

Mini-semester!

Japp!
Som du kanske gissat, så blev det av igår. Vi packade oss iväg till nordligare breddgrader igår morse. Eller ja, jag vill skriva i arla morgonstund, men i verkligheten så åkte vi inte förrän 10-tiden tror jag. Nått sånt i alla fall. Jag var väldigt trött efter att inte fått någon sömn nästan.
Hållit mig själv vaken med att hosta och så.

Så körde vi uppåt, långt. Tills vi körde över finska gränsen. Resan dit gick jättefint. Vi tittade oss runt i det där nya köpcentrumet. Sen, efter något litet inköp bar det av tillbaka till Svea Rike.
Vi fann oss en parkeringsruta på en väldigt fullt Ikea-parkering. Efter att ha nallat lite av matsäcken och en kopp rykandes hett kaffe så bar det av runt hela bygget med kundvagnen i högsta hugg.
Det blev rätt mycket köpt. Har aldrig handlat för så mycket på Ikea någonsin förut tror jag. Inte när jag varit där i alla fall. Så nu sitter jag i våran nya skruvsta :D
När vi klarat av Ikea så hittade jag en helt jätterolig affär där bredvid. En Ittala-outlet butik. Där jag jag passade på att köpa två fina muggar i en service som vi funderar på att börja samla på. Så glad jag blev! Köpte även matchande servetter till den.

Då vi kände oss klara med Haparanda så brummade vi iväg till Luleå och Kricko som hade en supersmaskig middag klar till oss när vi kom. Glömde dock att fråga om receptet. Ska göra det sen! När vi satt där ute på deras uteplats och hade det mysigt så kom kanske världens minsta igelkott och promenerade förbi på gräsmattan. Den var inte större än en liten hamster och såg väldigt nyfiken och glad ut!
Sen sågs det lite film och så innan det blev dax för sängen.

Idag har vi varit ute i Krickos föräldrars stuga utanför Luleå, sen for vi in till centrum och kikade runt lite, eller mycket, och så blev det lite shopping innan vi var tvungna att fara hem igen.

Vi gjorde ett ryck då vi kom hem och tog upp alla grejor ur bilen. Vilket visade sig vara rätt smart, då grannarna hörde av sig nyss och frågade om vi ville hänga med dom ut till deras stuga utanför Byske någonstans imorgon. Det lät som så mysigt.
Så nu ska jag packa min bikini... om jag hittar den någonstans... hmmm...
Ska börja leta nu...

Vinkevink

Inga kommentarer: