torsdag 16 juli 2009

Men hallå?!

Vad sa jag om att lämna kommentarer, jag ser ju att folk tittar in. Men inte skriver nån för det ;)
Förutom du då, syrran! Och för att svara på din fråga, så kom när du vill... men de senaste dagarna med åska och blixtar har det nog inte vart så mysigt på våran balkong!!
Fastän jag älskar åska och åskoväder, men känns kanske inte helt smart att stå på en öppen och ensam balkong på tredje våningen i ett hus som står uppe på en höjd. Men mäktigt är det, med blixtar och dunder. Tor som är ute och motionerar sina bockar.

Tackar för en helmysig tisdagsmiddag med grannarna Susanne och Emil. Susanne skickade ett sms och föreslog suring. Så det blev att vi käkade suring ute i trädgården här på norrbacka. Jättemysigt fastän det var hur mycket flugor som helst!
Dessutom var det ju rätt livat på minigolfbanan vilket som hörs väldigt väl hem till oss!

Igår hade jag besök av Elina och Cecc. Camilla kunde tyvärr inte komma då hennes huvud nästan höll på att explodera av smärta... stackaren. Men vi ska se till att hitta på nått snart igen. Kräftor pratade Elina om.
Men igår i alla fall, var jag tvungen att jobba längre än jag tänkt + lite mer förseningar. Så jag var inte alls klar med maten då främmandet kom. Jag hade typ just hoppat ur duschen typ...
Fast som tur var, gick det rätt snabbt. Dock hann jag inte diska undan och så innan vi började äta. Vi satt inne i köket, då himmlen bestämde sig för att öppnas just den tiden jag hade tänkte vi skulle sitta ute i trädgården och avnjuta all sommar-mat.
Tur att det var goda vänner, som inte bryr sig om jag har bombnedslag eller så hemma. Vi hade hur trevligt som helst ändå och tiden bara sprang iväg!



Sen måste jag bara få berätta om min underbare sambo! Han sa idag att vi är "fästmösar" det vill säga att vi är fästmö och fästman nu. Jag tycker det lät så himla gulligt!!
Här om veckan vart han väldigt förvånad även när jag sa att jag hade ett adamsäpple, då han trott att bara karlar kan ha det. Knasputte. Jag tvingade honom att googla det!! Haha...

Jasi, nu sova... fast jag är inte helt trött ännu.
Hade ju sovmorgon i morse, herregu, började inte förrän 09.00.
Men, imorgon ringer väckarklockan ändå 05.05.... hua...

Hoppas jag inte somnar på bion, har bokat biljetter till Harry Potter imorgon. Knasigt nog, trästock-helg som det är och allt.
Såg HP-film nummer fem i kvälls (före Fringe) så nu är man som peppad på nästa film!!

Nej, god natt nu...

1 kommentar:

Hanna sa...

Hej svejs :) tänkte bara göra ett lite märke att jag varit in på din sida ;) Harry potter hoppas den är bra vill också gå och se den.! ses vi på trästocks på Lördag?
kramelikram