söndag 12 juli 2009

hymns in the key of 666

... så heter det underbara albumet av bandet Hellsongs...
Vilka är grymt bra, jag har faktiskt haft turen att se dom live två gånger. Ena gången var då jag och två av mina kursare var på bibblan på skeria och jag hörde bekanta toner från en sal där i närheten. Då var Hellsongs där och spelade. Detta var under våren -06 om jag inte missminner mig helt, och jag hade alldeles nyss lyckats se ett program om dem på teve.
Sen såg jag dem då de var och spelade på goda gamla pinkerton. Grymt duktiga musiker.

Här bjuder jag på en av de låtar som de gör magiskt bra.




Annars då...
Jo, just nu sitter jag hemma och känner mig väldigt hängig.
Har varit tvungen att avbryta planer två gånger nu i helgen. Jag tycker inte om att göra så. Men jag tror dessvärre att det var nödvändigt nu.
I fredags skulle jag ju ha ätit suring med Hanna. Men jag var riktigt risig. Jag kom hem från jobbet vid två-tiden någongång. Jag gick typ och la mig direkt jag kom hem. Somnade och sov någon timma eller två... eller kanske tre. Ett bra tag var det nog, nu när jag tänker efter. Sen steg jag upp, duschade och så åt vi en god middag som Johan gjort. Så skulle vi mysa i soffan. Men jag sov mestadels av tiden. Sen gick jag och la mig i sängen och somnade bums för att sova till typ 10-11 något på lördagen.
Igår lördag alltså, var en sväng på stan. Sen for vi till Regina och Robban på kvällen och grillade och hade jättetrevligt!! Det var hur kul som helst att träffa alla, och att få se hur dom bor nu. Så fint dom hade det och vilken mysig gård. Det blev inte sent alls.
Idag sov vi väldigt länge. Var upp på parken för att möta upp min mor och syster och Monika. Fyndade även två böcker som jag blev väldigt glad över att hitta. En jättetjock encyklopedi över vampyrer, vilken jag köpte för typ 10:- eller var det bara en femma?! Kom inte ihåg. Svinbillig var den iallafall. Sen köpte jag även en pocketutgåva av Neil Gaimans "Neverwhere". På svenska. För 5:-. Helt underbara fynd i en bibliofils värld.
Sen var det meningen att vi skulle fara till Johanni och Lotta, som lånat Johannis föräldrars hus, för att träffa ett gäng av Johans kompisar som jag sällan eller aldrig träffat och även äta surströmming med dem. Men det blev så att Johan fick fara själv. Jag känner mig så risig igen, trött och har feberkänningar. Ska ju orka upp och jobba imorgon. Det blev så att jag skjussade Johan dit och gick in bara för att hälsa och så. Sen körde jag hem igen. Blev nog bäst så.
Har inte råd att vara hemma och sjuk en dag nu. Kommer att vara hur skönt som helst sen när jag blir ledig typ två veckor... längtar som bara den!!

Nä, ska se lite på teve nu tror jag, innan jag ska gå och lägga mig.
Kanske min underbare sambo behöver hämtning även, man vet aldrig...

Vinken så länge


någon som vet hur man planerar ett bröllop btw? ;)

Inga kommentarer: