måndag 27 juli 2009

Riktigt rivjärn...

Fortfarande fruktansvärt irriterad i halsen, igår och idag har jag knappt haft någon röst. Är riktigt hes och får host-attacker every now and then. Jobbigt!
Störande att jag så fort jag har en "arbetsfri" dag eller vecka blir dålig. Kanske skulle behöva ett längre tag ledigt, som en semester på riktigt. Istället för en vecka här och nån dag där...
Får se om man blir lite mer uppvilad efter dessa två veckor.

Imorgon har vi i alla fall tänkt åka på en liten minisemester. Först upp till happis och IKEA, för att sen på vägen hem stanna i Luleå och sova en natt eller så hos våran saknade Kricko!!
Jag hoppas att vi känner oss nog krya för det imorgon.
Min älskade fästman ligger just nu på soffan med magknip. Jag hoppas han bara är nervös. Att det inte är något värre.
Men vi har sagt, även till Kricko, att vi beslutar imorgon bitti hur vi gör. Om vi känner oss nog fräscha och pigga att fara iväg. Vi vill ju vara friska och ha ork när vi ska iväg. IKEA med krassel i kroppen är nog inte någon höjdare skulle jag gissa!!
Fast väskorna står näst intill färdigpackade i hallen nu. Tummarna hålls ju för att vi ska kunna fara.

Idag har vi tagit det rätt lugnt. Sett Twin Peaks.
Vi for ut på söder och obban just i tid för att jag skulle hinna på apoteket så jag kunde inhandla lite mer halstabletter.
Till middag blev det viking-mat med syrran. Jag åt kanske världens godast kebab-sandwich. Förut åt jag jämt sådana när det vankades pizza, jag förstår inte nu varför jag slutade med det. Det är nog en tradition jag ska återuppta.
Efter maten så började vi se Pirates of the caribbean 3: vid världens ände. Men vi konstaterade alla tre att den var rätt så... ointressant. Vi gav upp den efter ca... kanske två timmar... en timma och tre kvart? Kommer inte ihåg. Men jag förstår ju nu varför jag somnade hela tiden till tvåan när vi såg den. Inte så spännande filmer.
Ettan är ju rätt okej. Men sen spårar det ju bara.
Samma sak som med Matrix. Jag tycker fortfarande ettan är hur bra som helst och clean och cool. Nyskapande. Men sen då jag såg tvåan och trean tyckte jag att det spårade ur en hel del. Det var inte lika snyggt gjort längre och specialeffekterna blev så väldigt för många och överdrivna.
Kan dock tillägga att jag bara sett tvåan och trean på bio... kanske någon till gång. Men inte så jag kommer ihåg alla scener och repliker direkt. Knappt handlingen, förutom det man får veta i den första.

Se nu, vad jag svamlar igen.
Kanske börjar bli en vana detta, att kvälls-svamla på bloggen lite medan jag väntar på John Blunds intåg.

Borde nog göra ett försök att locka hit honom. Då vi ändå tänkt försöka bege oss någorlunda tidigt imorgon. Nog för att det går fort att åka upp. Men ändå.

Jaja, vi ser väl om vi tar oss iväg imorgon.
I will keep you posted...

Inga kommentarer: