lördag 1 augusti 2009

Vilken bak ska jag suga efter?

Ja, den meningen framkallade massor med skratt under torsdagens bravader ute på havet. Johan hörde fel och ställde då denna fråga.
Då det ändå blåste rätt friskt från havet och vi låg på våra handdukar på de hårda hällarna ställde Emil frågan "känner du bad-suget?" till Johan. Johan som var rätt öm på baksidan av kroppen hörde lite fel och trodde Emil sa "bak-suget" och tänkte på att han hade typ träsmak i hela ryggen och rumpan. Så han undrade "vilken bak ska jag suga efter". Vi som befann oss mellan Emil och Johan hade ju hört vad båda sa, så vi fann det hela väldigt underhållande!

Kan kanske ta och berätta lite från början.
Torsdagen spenderade vi med Susanne och Emil utanför Byske. Det var fruktansvärt trevligt. Johan och Jag körde ut till Furuögrund där vi mötte upp våra kära grannar + en syster. Emil körde först ut de andra till Lots ön så jag och Johan väntade i hamnen där det var väldigt vackert och det fanns många roliga båtar.



Sen åkte vi ut med Emils fina räser-båt till Lotsön som de kallade det, Lotsskäret stod det på hitta.se men Lotsön låter så mycket lenare i munnen tycker jag. Det var jättespännande att åka en sån båt och det var så fruktansvärt vackert ute på ön vi kom till. Det var som Emil sa, paradiset. Men nu var vi ju inte ensamma där, grannarna sa att dom aldrig sett så mycket folk där ute. Men vi njöt av solskenet, frös lite i vinden och hade trevligt sällskap. Det var så himla mysigt där!
Jag tog många kort med min mobil, så har jag i paint gjort lite collage som ni ser här. Men jag vet inte hur bra det blir. Dels, mobiltelefonens kamera är ju inte så jättebäst, men den är ju alltid med. Sen är ju paint inte det mest avancerade bildbehandlingsprogrammet. Men till hit duger det nog kanske.

Efter att vi varit ute på lotsön ett tag så åkte vi in till land igen för att sedan ta bilen till en annan brygga där vi lånade Emils pappas båt och åkte ut till deras familjs stuga som var hur mysig som helst. Jättefint läge! Man förstår verkligen att dom trivs där!! Där åt vi upp resterande matsäckar och njöt av solen och avsaknaden av vind. Men allting har ett slut, så vi begav oss hem så småningom.



En heldag.
Så fruktansvärt trevlig men allt för kortdag! Men tiden går ju så fort när man har så kul!


Igår, fredag, var jag och Lena på stan en sväng. Jag var tvungen att köpa mig en ny bikinibh då min är väldigt gammal och jag kände att den skävde lite plus att passformen inte var den bästa. Men, det är ju lite fel tid nu att köpa en bikini kände jag. De i min storlek jag hittade var antingen fel och ful färg eller så konstiga i passformen. Så det blev en nödlösning från kapahl.
Sen på kvällen cyklade vi till Lena och Jocke och myste i deras soffa hela kvällen. Det var jättemysigt! Vi såg på lite bilder från Rom, där dom var för någon vecka sen. De verkade ha haft det jättebra!

Nu ska vi snart bege oss till Gråis för att ta det lugnt dära.

Sen ser vi väl vad som händer!

Vinkevink

Inga kommentarer: