söndag 20 september 2009

111

yes
mitt etthundraelfte inlägg...

Att vara lärare på idrotten i fredags gick jättebra! Jättekul att jag fick komma tillbaka och vara där, träffa mina elever från förra terminen. Det gick som smort, förutom att jag trodde att jag tappat bort två ut klassen som hade sista lektionen för dagen. Vi körde orientering. Hann bli rätt nervös där ett tag. Men det var ingen fara! Tack och lov!

Har varit på kurs i helgen. Det var jättekul! Kul att få träffa alla dom nya jobbarkompisarna och snacka med dem, men även att träffa de andra som jobbar på andra gårdar.
Men att även få sitta och känna att man utvecklas genom samtal och tankar så som vi gjort. Det var riktigt häftigt och väldigt givande.

Men, det är så konstigt det där med viss musik. Viss musik har en tendens att trigga igång nått hos mig. Oftast är det ju något bra. Men då finns det ju undantag.
En av kursledarna i helgen spelade musik för oss då det var sånna "tänka själv" övningar. Och så drog han igång en låt med Bo Kaspers, jag känner mig nästan hatisk när jag hör dom. Jag sa det till en kompis för några år sedan, att jag tror att Bo Kaspers är guds straff till mänskligheten. Något sådant måste det vara. Hatisk kanske är att ta i, men det är nästan så att jag vill riva sönder något!

Dock känns det lite jobbigt att helgen inte fick vara "fri". Hjärnan har känts så manglad av allt nytt och gammalt vi gått igenom i räserfart. Dessutom så mådde jag riktigt illa hela gårdagen, på grund av att jag ätit för mycket salt dagen före tror jag... och att jag druckit för lite. Idag har jag haft ryckningar i ögonlocket nästan hela dagen och lite huvudvärkskänningar... nu när jag kom hem, eller ja tidigare idag... så kände jag mig så varm. Känner mig fortfarande varm. Johan tyckte jag kändes febervarm och såg febrig ut... Hoppas det går över med en god natts sömn!

Hörde förresten att en av mina jobbarkompisars farsa fått svininfluensan! Där ser man!



Nu är jag sådär fundersam igen på saker jag läser på internet. I media.
Varför, kan snälla någon förklara... varför får Anna Anka så fruktansvärt mycket uppmärksamhet i exempelvis aftonbladet?
Jag förstår inte riktigt vad hon gjort förutom att leva ett overkligt liv och verka kläcka ur sig floskler. Men jag kanske har missat nått stort? Nästa Gandhi? Botemedel mot cancer?
Ja, det kanske finns där, bakom det blonderade håret och påklistrade leendet. Vad vet jag?


Trött är jag i alla fall... ska snart sova. Eller snart gå och lägga mig, kanske jag bör skriva.
Ska se ett avsnitt av GA nu. Det sista på säsong två.
Hjälp!
Hoppas Susanne har nästa säsong med!
Det här trodde jag då absolut inte om mig själv, att jag skulle bli en sån teveserie-junkie. Har som aldrig haft ro till att bli det förrän nu... Men, då är ju GA (Grey´s Anatomy) en sån bra serie! Finns nog inte så jättemånga jag skulle kunna konsumera så här utan att bli less.

Menmen, här är en liten sång som jag tänkte kunde pigga upp alla trötta, om det nu finns någon fler än mig som är det? Jag tycker iaf den är skön och uppiggande!
Vet inte vad det är, men jag gillar sångerskans röst!

/Enjoy

Inga kommentarer: